Un jucător dintr-o industrie conexă a construcțiilor semnalează un interes ridicat pentru produse din categoria premium pe segmentul rezidențial.
Producătorul local de uși, ferestre și parchet Pinum, parte a grupului italian Nusco, a raportat, în 2019 față de 2018, o majorare de 30% a cifrei de afaceri, până la 14,4 milioane de euro.
Reprezentanții companiei pun acest avans pe seama creșterii semnificative a comenzilor pentru produse de calitate din partea dezvoltatorilor de ansambluri rezidențiale sau proiecte de birouri. „Se lucrează la foc continuu în construcții. Anul acesta (2019, n.red.) în București se vor livra cu 40% mai multe locuințe decât în 2018, iar pentru anul viitor se anunță demararea unor proiecte noi gigant, cu mii de locuințe. De aici vine creșterea afacerilor companiei. Pentru zona de rezidențial ne putem lăuda că am reușit să livrăm și calitate, și cantitate. Și aici revin la avantajul unei game dezvoltate de produse. Ne-am integrat cu succes produsele în proiecte de foarte mari dimensiuni unde necesarul cantitativ și calitativ este impresionant. În același timp, am înregistrat o creștere consistentă de livrări și pentru proiecte premium, unde luxul este cuvântul de ordine”, explică Francesco Curcio, directorul general al Pinum.
Ușile, 65% din vânzările pe 2019
Compania Pinum este prezentă în România de aproape două decenii, înregistrând până acum o evoluție ascendentă a cifrei de afaceri. Spre exemplu, în ultimii șase ani afacerile Pinum au crescut de peste trei ori. Dezvoltarea companiei a fost una graduală, corelând dezvoltarea producției cu nevoia de resurse umane: în prezent, compania are 185 de angajați în România, față de 75, câți avea în anul 2013.
Cele mai citite articole
În 2019, 65% din volumul total al vânzărilor a fost reprezentat de uși, restul fiind vânzări de tâmplărie PVC și parchet. În momentul de față, fabrica Pinum reușește acum să producă un număr de 6.000 de uși pe lună. Aproximativ 15% din producție este exportată către Italia.
„Noi fabricăm în România ușile și ferestrele, iar acest lucru contează mult pentru unii clienți. Avem produse de calitate și o gamă largă de unde se poate alege: uși de interior, de intrare, din lemn sau aluminiu. Producem și ferestre, atât din aluminiu, cât și din lemn. Dacă ar fi să rezum, aș spune că avantajul nostru competitiv îl reprezintă producția și calitatea produselor. Majoritatea competitorilor noștri îți importă produsele. Producția proprie are marele avantaj de a se putea alinia rapid la dorințele clienților, realizându-se astfel o diversitate mare a produselor oferite.”
Francesco Curcio, director general Pinum (foto)
Sursa: Imobiliare.ro