Revitalizarea clădirilor istorice prin investiții imobiliare

Autor: Ziarul Top

Revitalizarea cladirilor istorice prin investitii imobiliare

Recunoscute ca proprietăți cu potențial și în perioada de boom, clădirile istorice se află din nou în atenția celor interesați de investiții în sectorul imobiliar.

Pe fondul disponibilității tot mai reduse a terenurilor pentru construcții din centrul Capitalei, clădirile istorice din această zonă au (re)devenit o țintă pentru jucătorii din imobiliare, anume pentru dezvoltatori, arată reprezentanții companiei de consultanță JLL. „Potențialul acestui segment de piață este foarte mare având în vedere cererea pentru spații de birouri și pentru hoteluri moderne în centrul Capitalei. […] Vedem o schimbare a abordării investitorilor în ceea ce priveste clădirile vechi, în sensul că acestea nu mai sunt folosite de ambasade sau de casele de avocatură, ci sunt cel mai des sunt reconvertite în hoteluri sau integrate în proiecte mai ample, cu componentă de birouri”, subliniază aceștia.

„Din studiile pe care le-am făcut pe acest segment de piață, am identificat mai multe zone din București unde există clădiri istorice care, prin investiții în modernizare și reabilitare, ar putea să intre în circuitul imobiliar comercial. Printre acestea amintim Piața Universității, Centrul Vechi, Bulevardul Regina Elisabeta, Calea Victoriei și zona Cismigiu. În aceste zone există multe clădiri istorice, foarte bine întreținute și conservate și care, în consecință, necesită investiții mai reduse din partea potențialilor cumpărători. Pe de altă parte, aceste clădiri au dimensiuni generoase, care permit investitorilor să realizeze proiecte mai atractive în termeni comerciali.”

JLL

Localizare favorabilă și unicitate

Acest segment de piață se dezvoltă în special datorită amplasamentului favorabil al proprietăților, corelat cu popularitatea zonei centrale pentru sedii de firme, dar și datorită dorinței dezvoltatorilor de a face proiecte mai interesante din punct de vedere architectural, cu mai multă personalitate. Astfel, menținerea caracterului istoric al unor asemenea imobile, prin restaurare strictă sau prin renovare cu schimbarea destinației, poate spori atractivitatea unui proiect imobiliar datorită unicității sale. Oficialii JLL punctează că, prin astfel de investiții, România urmează, de fapt, un trend care se manifestă în Europa de mulți ani și care a dus la realizarea unora dintre cele mai valoroase proiecte imobiliare, precum Eiffel Palace din Budapesta sau Manufaktura din Lodz.

„Bucureștiul este un oraș cu o arhitectură variată, de la arhitectura veche religioasă, eclectism, școală naţională, arhitectură modernă interbelică, încercări de gotic, maur, art deco, arhitectură comunistă și arhitectură contemporană. Într-un peisaj atât de pestriț, pare cu atât mai important să păstrăm spiritul orașului prin îmbinarea noului cu vechiul.”

JLL

Metamorfoze reușite

De menționat este că acest interesant segment de piață constituie deja miza câtorva „pariuri” importante din partea dezvoltatorilor imobiliari, prin proiecte care „ar putea atrage în total investiții de sute de milioane de euro, vor crea locuri de muncă și, în cazul hotelurilor, vor atrage turiști”. Astfel, Metropolis Center, George Enescu Office Building, Aviatorilor 8, Brătianu Business Center, Dionisie Lupu 70, Hilton Garden Inn din Centrul Vechi, spitalul Sanador de pe strada Sevastopol de lângă Piața Victoriei, Palatul Universul sau The Ark sunt câteva dintre cele mai cunoscute proiecte care au rezultat din modernizarea sau convertirea clădirilor vechi în spații noi, moderne.

O serie de alte asemenea proiecte se află în dezvoltare, printre acestea numărându-se Dacia One (cele două clădiri de pe Calea Victoriei cumpărate de grupul Hagag), proiectul dezvoltat de Hanner pe amplasamentul fostei fabrici de bere Grivița, Hotel Corinthia (Grand Hotel du Boulevard), hotelul Autograph by Marriott, dezvoltat în locul Marmorosch Blank, una dintre cele mai frumoase clădiri din Bucureștiul vechi.

Sursa: Imobiliare.ro

ARTICOLE RELEVANTE