In online e mult mai dificil sa gandesti o campanie de promovare. De ce? Pentru ca sunt foarte multi factori implicati, pentru ca totul este schimbator, trebuie sa stii cand sa intervii, pentru ca interactiunea si interactivitatea sunt mult mai prezente.
Si totusi care ar fi pasii necesari pentru campanii pe Facebook care sa aiba rezultate foarte bune?
Primul pas, stabilirea unui obiectiv. Trebuie sa stii clar ce vrei, cum ar fi campania, ce urmaresti cu ea. Cu cat esti mai clar in gandire de la inceput, cu atat vei reusi sa bifezi toate obiectivele. Pasul doi, targeteaza bine audienta. Ai la dispozitie peste 2 miliarde de utilizatori care pot deveni potentiali clienti la un moment dat.
Aici e mult de discutat, este esential sa intelegem ca o targetare corecta inseamna mai intai o analiza amanuntita. E bine sa stii ce servicii si produse vinzi, ce fel de oameni le-ar cumpara, de unde, cam ce statut social ar avea, ce studii, de unde ar proveni, ce obiceiuri de consum ar avea. Sunt doar cateva criterii.
Daca ai pagini de Facebook cu multi urmatoritori, multe like-uri te poti folosi si de ceea ce ofera profilul lor, reactiile lor. Daca ai liste de clienti, de potentiali clienti le poti incarca pe Facebook. Reclamele de pe Facebook se targeteaza si ele in functie de publicul tinta, care trebuie sa fie cat mai bine definit. Ideea este sa ai public cat mai „larg” si sa alegi cat mai bine oamenii pentru care gandesti campanii pe Facebook.
Pasul trei, foloseste imagini cat mai interesante, evita banalul. Un utilizator Facebook se va opri la o postare care are o imagine originala, inediat, va citi si restul continutului. Sau si mai bine posteaza videoclipuri, functia autoplay de la Facebook ii va face sa le vada si mesajul va ajunge mai rapid la ei.
Imaginile trebuie sa fie in culori cat mai vii si ar fi bine sa existe si fete familiare de oameni in ele. Pasul patru, gaseste formula potrivita si comunica in cel mai natural mod. Ai nevoie de o fraza care sa atraga atentia, titluri, bune, texte bine gandite, un indemn la o actiune, la interactiune cu brandul.
Pasul cinci, evita sa ai postari care suna a reclama agresiva, nimeni nu vrea asa ceva, interesul fata de brand va scadea drastic daca folosesti doar formulari publicitare nepotrivite. Pasul sase, testeaza mai multe tipuri de promovari si vezi care functioneaza, cand ai gasit formula perfecta noteaza-o si incearca sa o aplici cu variatiile de rigoare.
Pasul sapte, foloseste re-targetarea, e foarte eficienta si simpla. Cazuri clasice de re-targetare sunt vizibile cand intri pe un site luni si marti vezi reclame pe diverse alte site-uri legate de site-ul unde ai intrat luni. Daca o aplici la campaniile de promovare Facebook succesul va fi foarte mare si vei avea tot ce iti trebuie pentru succesul lor.