Cum ajung unii sa construiasca afaceri de milioane? Sa inceapa cu o firma mica, de la zero si sa o duca la peste un milion de euro…. pare putin credibil, pentru Romania. Gurile spun ca ar trebui sa fure, sa insele, sa devalizeze, sa faca afaceri cu statul. Acestea sunt exemplele clasice, cunoscute si promovate de presa de scandal.
In afara de aceste modele, in Romania mai sunt si oameni care au facut afaceri corect, au stiut cum sa creasca o companie. NU astfel de exemplu este Vlad Vlasceanu, managing director la Ad Media, compania care gestioneaza Targul National de Imobiliare (TIMON).
Povestea
Inca din vremea facultatii se gandea sa isi faca propria agentia de publicitate. A terminat Facultatea de Constructii, dar nu a profesat in domeniu. Se gandea ca Romania are nevoie de infrastructura, iar un inginer in domeniu ar putea castiga bine o perioada mai lunga de timp, dar rimtul investitiilor in domeniu l-au facut sa se indrepte spre altceva. A facut si Facultatea de Marketing si Relatii Publice. Prima facultat i-a cizelat firea tehnica, iar cea de-a doua i-a pus bazele cunostintelor necesare domeniului. In final, adevarata scoala a fost practica.
Primul sediu a fost o camera din propriul apartament iar principalul obiect de lucru era un laptop . Isi aduce aminte cu nostalgie cum se purta acel laptop peste tot si cum aveau loc intalnirile cu potentialii clienti prin diverse cafenele. Afacerea a crescut, iar asta se vedea direct prin sediul din ce in ce mai mare si numarul de angajati care crestea si el.
Impactul crizei
Criza este perceputa ca o unda de soc venita din partea clientilor. Criza o resimtim prin modul in care o resimt clientii. Am invatat in aceasta perioada sa fim mai cumpatati, sa gandim altfel si sa oferim solutii viabile. Simtim criza la plati, ajungand sa fim practic creditori pentru clientii nostri, apreciaza Vlasceanu. De asemenea, perioada de criza necesita mai multa inventivitate, pentru a se face difenrenta. Astfel, compania sa care organizeaza targul national de imobiliare Timon, a fost nevoita in acest an sa mearga pe alte abordari, dincolo de un numar mare de expozanti, pentru a satisface atat nevoile clientilor cat si pe cele ale vizitatorilor.
Cand vine vorba de banii personali, stie ca economia si societatea de consum sta pe umerii unor oameni ca el si din spender sau saver, alege clar prima varianta. Sunt un cheltuitor de mare clasa. Sunt fanul societatilor de consum. Daca eu nu as consuma, altii nu ar veni sa consume cu mine. Daca eu as fi saver si altii la fel, poate ca eu nu as mai avea loc de munca. Atunci cand face un cadou, nu il ofera pentru valoarea pe care a avut-o la casa de marcat, ci pentru semnificatia pe care o are. Adevarata valoarea i-o da insa reactia celui care il primeste. Fiind cheltuitor, nu a stat sa contabilizeze valoarea cadourilor.
Mai multe despre povestea unui manager de succes precum Vlad Vlasceanu, precum si alti 39 e oameni de milioane puteti citi in anuarul 40 de euromilionari romani sub 40 de ani, care va fi distribuit, din aprilie, GRATUIT in toate centrele de business din Romania.