Factorii de clasare pe Google – care sunt şi ce importanţă au în procesul de optimizare SEO?

Autor: Ziarul Top

Google, alături de alte motoare de căutare folosesc anumiţi factori de clasificare pentru a determina poziţia unui site web în pagina de rezultate. De aceea, se aproximează că Google foloseşte 200 de factori de poziţionare ce influenţează clasarea în rezultatele dorite, însă reprezentanţii nu fac publică această listă, aşa ca factorii de clasificare au fost determinaţi prin testarea şi monitorizarea site-urilor şi păgânilor cu rezultate de către firme de optimizare SEO.

Această listă este importantă fiindcă conţine şi rezultatele demonstrate, dar şi unii factori care sunt speculaţii ale unor experţi în domeniu. În timp ce unii factori de clasificare sunt mai importanţi, alţii sunt mai puţin importanţi. De asemenea, sunt factori ce nu trebuie să lipsească din optimizarea SEO a site-ului, dar şi factori ce nu produc schimbări demne de luat în calcul legate de poziţia site-ului în Google. 

Factorii de clasare domeniu, site web şi pagină web

Cei mai importanţi factori de clasare ai domeniului web includ:

  • vârsta domeniului;
  • autoritatea domeniului (o pagină cu un domeniu cu autoritate va fi mai bine clasată decât o pagină dintr-un domeniu cu mai puţină autoritate);
  • cuvânt cheie din numele domeniului (de impact pentru clasificarea SEO);
  • cuvântul cheie care se afla primul în numele domeniului (ce aduce un avantaj clar faţă de site-urile care nuau respectivul cuvânt în domeniul lor);
  • perioada în care este înregistrat domeniul;
  • cuvântul cheie prezent în subdomeniu care poate îmbunătăţi poziţia în clasament;
  • istoricul domeniului;
  • EMD sau folosirea cuvântului cheie exact în denumirea site-ului;
  • proprietarul domeniului.

Cei mai importanţi factori de clasare ai site-ului web includ:

  • conţinutul care trebuie să includă informaţii unice;
  • pagina de contact a site-ului;
  • prezenţa unui sitemap care ajută motoarele de căutare să indexeze şi să înţeleagă paginile site-ului mai uşor şi mai bine şi să îmbunătăţească vizibilitatea;
  • uptime-ul site-ului;
  • locaţia serverului;
  • certificatul SSL care oferă securitate utilizatorilor;
  • termenii de utilizare şi pagina de confidenţialitate;
  • optimizarea site-ului pentru mobil.

Cei mai importanţi factori de clasare Google la nivel de pagină includ:

  • cuvântul cheie prezent în titlul paginii, important pentru procesul de optimizare SEO internă;
  • cuvântul cheie prezent în startul titlului paginii şi în descrierea paginii, precum şi în tagul H1;
  • proeminenta cuvintelor cheie . Este important ca măcar un cuvânt cheie să apară în primele 100 de cuvinte ale conţinutului unei pagini;
  • densitatea cuvintelor cheie, care nu trebuie să fie exagerată;
  • viteza de încărcare a paginii;
  • optimizarea imaginilor şi conţinut unic.

Factorii de clasare care ţin de link-uri către site şi care ţin de interacţiunea utilizatorului cu site-ul

În rândul acestor factori intra:

  • vechimea domeniului care trimite link-ul;
  • domenii unice de la care utilizatorii primesc link-uri către site;
  • numărul de link-uri de la IP-uri separate;
  • textele link-urilor;
  • autoritatea paginii care foera link-ul;
  • diversitatea tipurilor de link-uri;
  • link-uri relevante într-un site aflat într-o nişă similară;
  • vârsta backlink-ului;
  • calitatea conţinutului de unde provine link-ul;
  • rata de click pentru un cuvânt cheie;
  • rata de respingere, care este considerată de Google ca fiind o modalitate pentru a-şi folosi utilizatorii ca şi testeri pentru calitatea rezultatelor;
  • timp petrecut pe pagina de către utilizatori.

ARTICOLE RELEVANTE