Ford isi restructureaza operatiunile din Europa

Autor: Ziarul Top

Ford Motor face primul pas in vederea restructurarii afacerii sale neprofitabile din Europa, care ar urma sa implice renuntarea la unele modele, reducerea locurilor de munca si posibil inchiderea unor fabrici..

Pentru a implementa acest plan, Ford a numit noi sefi in Germania si Marea Britanie. Obiectivul Ford este sa ajunga la o marja de profit de 6%, potrivit autonews.com.

Fostul responsabil de calitate Gunnar Herrmann va conduce operatiunile de restructurare din Germania, in timp ce Graham Hoare va face acelasi lucru in Marea Britanie. Anterior Hoare, s-a ocupat de dezvoltarea operatiunilor Ford pe plan global.

Cea mai semnificativa parte a procesului de restructurare va avea loc in 2019 si 2020, a anuntat un purtator de cuvant al companiei americane.

Ford a precizat ca in Europa se va concentra pe producerea de SUV-uri si vehicule comerciale, care sunt profitabile, si va reduce liniile de productie pentru modelele neprofitabile. De asemenea, compania se va baza mai mult pe parteneriate pentru a reduce costurile.

Deja Ford discuta cu Volkswagen si are un parteneriat pe termen lung cu grupul francez PSA pentru a produce motoare impreuna.

In trimestrul trei din acest an, Ford a pierdut 245 de milioane de dolari in Europa, fata de pierderi de 53 de milioane de dolari in perioada similara din 2017, pe fondul problemelor din Turcia si Rusia.

Analistii de la Morgan Stanley estimeaza ca in centrul planului global de restructurare al Ford, de 11 miliarde de dolari, se va afla Europa si aici va fi si cea mai mare parte a celor 25.000 de angajati care ar urma sa fie concediati, conform planurilor Ford.

Dar reprezentantii companiei americane au apreciat ca estimarile Morgan Stanley privind concedierile sunt „pure speculatii”, desi au precizat ca cea mai mare parte a restructurarii va fi in afara Americii de Nord.

In acest an, Ford se asteapta sa raporteze pierderi in Europa, dupa ce anul trecut a castigat in regiune 234 de milioane de dolari. Pierderile sunt provocate de deprecierea lirei sterline in Marea Britanie, cea mai mare piata a sa europeana, de costurile mai ridicate cu materiile prime si de scaderea cererii pentru vehiculele companiei.

Ford are aproximativ 54.000 de angajati in Europa si 24 de unitati de productie.

In octombrie, Ford a confirmat planurile privind reorganizarea fortei sale de munca la nivel global, imbunatatirea operatiunilor sale de afaceri si crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai putini angajati, in special la birouri.

Ford, cel mai mare angajator din domeniul auto din America, are peste 85.000 de angajati in SUA si 201.000 pe plan global global. Grupul american nu a specificat cat de multe locuri de munca vor fi afectate.

„Trebuie sa analizam cu atentie toate datele inainte de a anunta cifrele oficiale. Vrem sa reorganizam forta noastra de munca la nivel global – in America de Nord, Europa, Asia si America de Sud”, a afirmat Mark Truby, vicepresedinte si seful departamentului de comunicatii globale la Ford.

Compania, cu o vechime de 115 ani, vrea sa permita directorilor sa-si asume responsabilitati mai mari si sa aiba o autonomie mai extinsa.

„In timp, vom avea mai putini avocati, in ultima instanta mai putini angajati la birouri. Obiectivul este de a a reorganiza compania. Este un proces in derulare si va duce la scaderea numarului de angajati”, a adaugat Truby.

Acesta estimeaza ca procesul de reorganizare se va finaliza in trimestrul doi din 2019.

Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anuntat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizeaza reducerea costurilor si imbunatatirea eficientei.

Ford pierde bani in Europa, Asia si America de Sud, singurele operatiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorita in principal succesului camionetelor F-Series.

Anul acesta, actiunile Ford au scazut la Bursa de la New York cu 27%, iar ratingul companiei este cu o treapta deasupra nivelului „junk” (nerecomandat pentru investitii).

In aprilie, Ford a anuntat accelerarea planului de reducere a costurilor si de majorare a marjelor de profit, care include renuntarea la modelele sedan traditionale din America de Nord, care nu mai sunt populare in randul clientilor.

Grupul american intentioneaza acum ca, pana in 2022, sa-si scada costurile cu 25,5 miliarde de dolari, fata de reduceri de 14 miliarde de dolari anuntate in 2017.

Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajati si 67 de fabrici in intreaga lume. Al doilea mare producator auto din SUA, Ford, este prezent si pe piata din Romania.

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

ARTICOLE RELEVANTE