In ce consta serviciul de gazduire sediu social si cand este necesar?

Autor: Ziarul Top

Unul dintre serviciile pe care le pun la dispozitia clientilor companiile specializate in infiintare firme si chiar contabilitate este cel de gazduire sediu social. Acesta poate fi obtinut numai in cazul in care activitatea nu se desfasoara la sediul social, ci intr-un alt punct de lucru. 

Stabilirea unui sediu social este un pas absolut necesar atunci cand este vorba despre o infiintare SRL. In general, acesta poate fi stabilit intr-o casa sau chiar intr-un apartament de bloc, spatii care pot fi proprietatea unuia dintre asociati sau pot fi inchiriate. In acest caz insa este necesar sa se obtina aprobarea atat din partea vecinilor, cat si din partea asociatiei de proprietari. 

In ce situatii poate fi necesar serviciul de gazduire sediu social? 

De obicei, cei care apeleaza la serviciile de gazduire sediu social in Timisoara se afla intr-una dintre situatiile urmatoare: 

  • Antreprenorul nu detine in proprietate un spatiu potrivit pentru un sediu social;
  • Vecinii si/ sau asociatia de proprietari nu isi dau acordul pentru deschiderea unei firme in imobilul lor;
  • Se doreste mutarea sediului unei firme din strainatate in orasul respectiv;
  • Se doreste inregistrarea unei firme pe raza judetului in cauza. 

Care sunt avantajele serviciului de gazduire sediu social? 

Serviciul de gazduire sediu social, oferit de prestatorul de servicii la care s-a apelat pentru infiintare firma in Timisoara, are si o serie de avantaje pentru cei care il aleg. 

In primul rand, antreprenorii scapa de grija si de formalitatile necesare pentru obtinerea acordului de la vecini si asociatia de proprietari. De asemenea, sunt evitate si formalitatile necesare pentru obtinerea certificatului si adeverintei de la ANAF prin care se atesta faptul ca spatiul ales este potrivit pentru a fi folosit ca sediu social. 

Faptul ca nu mai sunt efectuate cheltuieli cu plata chiriei si intretinerii spatiului ales pentru sediul social este un alt avantaj important pentru orice afacere, fara a fi necesar sa se detina o proprietate pentru stabilirea acestuia. 

Un aspect important care trebuie insa retinut referitor la acest serviciu este faptul ca gazduirea sediului social nu se refera si la inchirierea unui spatiu pentru birouri. Sediul social reprezinta, de fapt, adresa la care poate fi gasita o firma si unde se primeste corespondenta, de unde se comunica actele oficiale.

Prin urmare, prin contractarea unui astfel de serviciu, antreprenorii nu mai sunt nevoiti sa isi modifice documentele de fiecare data cand schimba punctul de lucru, daca nu au alt spatiu la care sa se stabileasca sediul social al firmei. 

ARTICOLE RELEVANTE