Infiintare PFA rapid prin servicii dedicate

Autor: Ziarul Top
High angle view of businessmen hands touching white papers arranged on a rustic wooden table forming a yellow light bulb. Conceptual for bright business ideas and innovations.

Infiintare PFA (persoana fizica autorizata) reprezinta una dintre cele mai usoare modalitati prin care cineva care detine pregatire profesionala intr-un domeniu poate lucra singur fara angajator.

Avantajele ar fi cheltuielile mici si numarul restrans de declaratii fiscale si fac din PFA o optiune benefica prin asemanare cu un SRL (societate cu raspundere limitata). Serviciile de infiintare PFA online precum https://your-consult.com sunt ideale pentru a scapa de cozi si timp pierdut.

Pentru a putea incepe activitatea de infiintare PFA, trebuie indeplinite anumite conditii:

– sa nu fi fost radiat anterior din evidentele fiscale;

– sa existe asigurare privind raspunderea profesionala civila pentru infractiuni comise in exercitiul profesiei. In cazul neinformarii asiguratorului, aceasta va fi suportata de catre PFA);

– sa aiba calitatea ceruta de lege pentru domeniul respectiv (de exemplu, medicii trebuie sa aiba diploma universitati acreditate);

– sa nu existe litigii judecatoresti cu privire la numele care se doreste a fi folosit;

Pentru obtinerea autorizatiei si infiintare PFA trebuie depuse urmatoarele documente:

1. formularul tip 3 vizat de medicul curant (in cazul persoanelor cu handicap mediu este suficient o adeverinta suplimentara, vizata de medicul specialist);

2. cazierul judiciar;

3. certificatele de nastere si casatorie ale solicitantilor;

4. copia cartii de identitate a solicitantului;

5. copia adeverintei care sa ateste pregatirea profesionala si starea de sanatate corespunzatoare desfasurarii activitatii pentru care se solicita autorizarea (copie xerox).

6. Certificatul constatarii infiintarii persoanei fizice autorizate, eliberat de catre Oficiul Registrului Comertului in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al solicitantului sau in raza careia locuieste persoana autorizata.

7. Declaratie pe propria raspundere cu privire la scutirile si excluderile de la plata impozitului pe venit (in cazul in care exercita o alta activitate decat cea pentru care solicita autorizarea).

Contabilitate si facturare PFA

Infiintarea PFA este recomandata mai ales pentru activitati precum: secretariat, traduceri, consultanta juridica si fiscala, taxe auto, Glovo, Uber.

Pentru a putea face numitele cazuri de activitate trebuie sa ai un sediu unde sa-ti desfasori activitatea. Pentru acestea, in afara de chiria unui spatiu inchiriat, poti apela si la servicii de gazduire sediu social.

Contabilitatea PFA se face pe baza formularului 088 “Declaratie privind veniturile estimate pentru anul in curs”, depus lunar.

Asadar, PFA- ul nu are obligatia sa faca facturi si sa le retina ca document justificativ. Cu toate acestea, pentru a putea face dovada cheltuielilor de natura profesionala este recomandat sa intocmesti documente care stau la baza acestora (facturi).

In plus, potrivit prevederilor Codului Fiscal , pe langa bugetul de venituri si cheltuieli, trebuie sa ai contabilitatea separat pentru:

1. TVA detalierilor pentru fiecare obiect al activitatii;

2. Tva detalieri pe mijloace fixe si obiecte de inventar

Cat despre ghidurile contabile, potrivit prevederilor legale in materie, PFA- ul are obligatia sa le respecte. Cu toate acestea, nu exista termen limita pentru publicarea lor pe site- ul Ministerului Finantelor.

Servicii complete de infiintare PFA

Transmiterea informatiilor catre ANAF se face online prin intermediul sistemelor de transmitere web, iar acestea pot fi consultate si pe site- ul Agentiei . Pentru PFA nu exista obligativitatea inregistrarii in registrele de evidenta fiscala.

Puteti apela la servicii complete de infiintare PFA precum Your-Consult.com pentru a beneficia si de contabilitate sau de creare site web sau chiar magazin online pentru noua afacere.

ARTICOLE RELEVANTE