Orice conducător auto ar trebui să cunoască câteva chestiuni elementare în ceea ce priveşte achiziţionarea unui set nou de cauciucuri de vară pentru că, de-a lungul vieţii, va fi nevoit să facă această alegere, nu numai odată, ci o dată la câteva sezoane, dacă anvelopele sunt noi, bune, aparţin unui brand de renume şi sunt corect întreţinute şi depozitate.
Modelul perfect de cauciucuri de vară pentru maşina ta!
Nu există un model perfect de cauciucuri universal valabil, ci un model perfect de anvelope de vară pentru fiecare maşină în parte, iar această decizie sta exclusiv în “mâinile” şoferilor. Ei aleg modelul, ei aleg unde să le monteze, unde să le echilibreze şi cum să conducă într-un stil cât mai puţin dăunător.
Pentru a alege, aşadar, modelul “perfect” de anvelope de vară, este important ca şoferul sau proprietarul maşinii sa:
· ştie să citească în mod corect anvelopa, să ia în calcul toate detaliile care sunt scrise pe acel cod de pe lateral;
· ştie să interpreteze în mod corect marcajele, să fie corect informaţi în acest sens;
· aleagă un brand producător renumit şi să nu pună atât de mult accent pe preţ;
· ţină cont de condiţiile de rulare, de străzile pe care vor fi folosite anvelopele de vară şi de stilul de condus.
Când se schimbă cauciucurile de vară şi ce caracteristici trebuie să aibă?
Cauciucurile de vară nu trebuie schimbate obligatoriu la o anumită dată, acest lucru nefiind reglementat prin lege, însă ţinând cont de faptul că anvelopele de iarnă se deteriorează foarte repede pe carosabil uscat şi foarte cald, când temperaturile urcă peste 7 grade Celsius, conducătorii auto se pot prezenta în vulcanizări pentru a înlocui anvelopele de iarnă cu cele de vară.
Legea nu împiedica şoferii să nu circule cu anvelopele de iarnă, vară, însă nu este tocmai în interesul lor să facă acest lucru pentru că, la temperaturi ridicate, acestea nu fac faţă cu brio. Cu alte cuvinte, varianta cea mai potrivită pentru vă este dată de un set de cauciucuri de vară perfect, realizat din material tare, care nu se uzează uşor când temperatura asfaltului ajunge chiar şi la 60 de grade C.
În cazul în care conducătorii auto nu schimbă anvelopele de iarnă cu cele de iarnă în mod corespunzător şi continuă să circule cu acestea şi pe vreme caldă, riscă mai multe lucruri, printre care şi:
· performanţe slabe ale cauciucurilor de iarnă pe vreme caldă, mai ales pe carosabilul ud, existând pericolul de acvaplanare;
· cauciucurile de iarnă se degradează foarte repede pe asfaltul cald pentru că nu sunt concepute să facă faţă acestor condiții;
· cauciucurile de iarnă îşi pierd proprietăţile dacă sunt folosite vara şi nu vor putea fi utilizate în mod corespunzător în condiţii dure de iarnă ulterior.