Cel mai important motor de cautare a fost luat la puricat de Comisia Europeana printr-o investigatie preliminara antitrust si in ceea ce priveste serviciul de publicitate. Compania americana este banuita ca si-ar penaliza competitorii prin stabilirea unor valori mici pentru ranking si ca s-ar folosi de cota mare de piata din Europa pe piata de publicitate pentru a mentine preturile mari in mod artificial.
„Acest tip de control este normal si de asteptat atunci cand o companie atat de mare detine un teritoriu atat de vast”, a spus Julia Holtz, consilier senior in biroul pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa, citata de Financial Times.
Sesizarea a pornit de la trei plangeri, una chiar de la puternicul competitor Microsoft. A doua a venit de la o companiei de servicii online Ciao, care a fost recent achizitionata de prima companie de software mentionata si care a atras deja atentia autoritatilor germane. Plangerea vizeaza modul in care sunt stabilite preturile pentru publicitate, prin licitare si nu prin influentare directa. In Europa, cota de piata pentru publicitate prin motorul de cautare este de 90%, chiar mai mult decat in SUA, unde analistii o estimeaza in jurul a 80%.
Si motorul de cautare francez Ejustice.fr si compania britanica Foundem au facut plangeri privind sistemul de ranking cu un nivel inexplicabil de mic. „Intelegem cat de important este ranking-ul pentru site-uri, mai ales pentru cele comerciale, pentru ca acesta aduce si un trafic foarte mare”, a mai spus Julia Holtz.
Google a negat, in schimb, ca ar recurge la o astfel de politica justificandu-se prin valorile pe care alte serivicii de cautare le inregistreaza.