Importanța serviciilor de marketing digital

Autor: Ziarul Top

Marketingul digital este o reclamă sau o promovare a produselor și serviciilor care utilizează tehnologii digitale și în principal internetul, dar și alte canale digitale. Acesta implică un domeniu extrem de larg, de la designul grafic la proiectarea și dezvoltarea site-urilor web, marketingul social media și optimizarea motoarelor de căutare. 

O strategie de marketing este eficientă dar şi foarte costisitoare, însă marketingul digital este foarte benefic în comparație cu tehnicile tradiționale de marketing. Deși marketingul digital a câștigat din ce în ce mai multă importanță în ultimii ani, originea sa datează din anii 90. Apariția acestuia a determinat un număr mare de companii din toate sectoarele să adopte strategia lor principală de marketing. 

Formare digitală: beneficii pentru companii

Pe măsură ce piețele digitale evoluează și consumatorii se reorientează din ce în ce mai mult spre internet, pentru multe companii acest lucru înseamnă investiții în formarea angajaților. Dacă companiile le oferă angajaților lor instruire în marketing digital, nu numai că vor beneficia de noile lor capacități digitale și de atitudinea lor de stimulare pentru a crește productivitatea, dar vor câștiga, de asemenea, un avans faţă de concurență și astfel își vor crește șansele de a obține o oportunitate mai bună. 

Într-adevăr, o investiție pe termen scurt în formarea competențelor digitale se poate traduce în multe recompense pe termen lung pentru companii. Pentru a numi doar câteva dintre ele:

  • îmbunătățirea gradului de cunoaștere a mărcii; 
  • satisfacția și păstrarea clienților;
  • câștigarea unui avantaj competitiv;
  • rentabilitate sporită a investiției. 

Avantajele instruirii digitale pentru indivizi

După cum s-a menționat anterior, marketingul digital este în continuă evoluție, devenind cea mai căutată abilitate în majoritatea companiilor. În afară de faptul că este un element esențial în succesul unei afaceri, instruirea în această practică de promovare este, de asemenea, un atu esențial pentru indivizi, pentru oricine este interesat de digital și care doreşte să-și dezvolte abilitățile antreprenoriale. 

Formarea în acest domeniu cu ajutorul unor cursuri digital marketing permite persoanelor să dobândească un set de abilități care vor contribui la îmbunătățirea CV-ului și la creşterea șanselor de angajare. Pot lucra ca redactori web, referent web, dezvoltator web. De asemenea, persoanele cu cunoștințe de marketing digital pot chiar să ia în considerare înființarea unei agenții digitale sau să devină traineri pentru acest tip de promovare digitală.

Cum să te antrenezi în marketing digital?

Marketingul digital se referă mai mult la învățarea experiențială decât la teorie, dar în era digitală, cea mai mare parte a formării în marketing digital este oferită prin intermediul platformelor de e-learning. Aceasta se numește MOOC (Massive Open Online Courses.) Unele sunt gratuite, iar altele trebuie plătite. 

Asadar, cei interesaţi pot învăţa oriunde și oricând folosind laptopul, tableta sau dispozitivul mobil. Pentru dezvoltarea abilităților pot citi articole web despre marketing digital în site-urile editoriale – este o modalitate excelentă de a învăța marketingul digital. În plus trebuie să experimenteze numeroase strategii sau să combine idei pentru a avea rezultate maxime. Este însă importantă obținerea online a certificării de marketing digital. 

ARTICOLE RELEVANTE