SEO – ce ar trebui să știi despre optimizarea unui site web?

Autor: Ziarul Top

Noi bloguri, portaluri și companii online sunt create în fiecare zi și, în consecință, tot mai multe site-uri web se luptă pentru vizibilitate online și poziții bune. Când vine vorba de câștigarea vizibilității, poziționarea, marketingul pe internet și social media te pot ajuta. Dacă te întrebi ce ar trebui să știi despre SEO, citește în continuare!

Ce este SEO?

SEO este un acronim din termenul englezesc Search Engine Optimization, care înseamnă optimizare seo a unui site web pentru un motor de căutare. În mod implicit, este Google, deoarece în țara noastră peste 98% dintre utilizatori folosesc acest motor de căutare. Mai puțin de 2% folosesc altele precum Bing sau Yahoo. Fiecare agenție SEO sau poziționator are propriile sale metode de optimizare, unele sunt cunoscute și utilizate pe scară largă, altele sunt păstrate în secret. Cu toate acestea, scopul este unul – să obții poziții de top.

Diferența dintre SEO și SEM

Poziționarea site-ului web ajută la obținerea unor poziții bune în așa-numitele rezultate organice (naturale). Site-urile web pot fi, de asemenea, afișate în rezultatele Pay Per Click (PPC). Pe de altă parte, SEM (Search Engine Marketing) este totalul activităților de marketing, adică o combinație de SEO și PPC. 

SEO – merită?

Există multe avantaje ale poziționării site-ului, cum ar fi: numărul crescut de vizite, creșterea recunoașterii mărcii sau creșterea profitului. Cu toate acestea, este mai bine să arăți cu un exemplu specific de ce SEO este important pentru un site web. Trebuie amintit, totuși, că poziționarea este un proces, nu o acțiune unică, astfel încât efectele sunt vizibile doar după o perioadă de timp. Pentru a menține o poziție bună, site-ul web trebuie optimizat constant. Cu toate acestea, dacă vrei un efect imediat, atunci cel mai bine este să investești în campaniile Google Ads.

Elemente SEO

Cele mai citite articole

Mai simplu spus, SEO constă din 3 domenii: marketing de conținut, link building și SEO tehnic. Cu toate acestea, aceste subiecte sunt complexe și evoluează constant și, prin urmare, se formează specializări înguste. 

  • Marketing de conținut

Marketingul de conținut este despre crearea de conținut. Diverse materiale text vor fi pregătite pentru un blog și altul pentru un magazin online. Scrierea pentru SEO nu este o sarcină ușoară, dar un bun redactor va crea conținut valoros care conține cuvinte cheie, adaptate grupului țintă și optimizat pentru SEO. 

  • SEO tehnic

SEO tehnic presupune activități care vizează optimizarea codului și structurii site-ului web. Aici se pot distinge, de exemplu, eliminarea erorilor din codul site-ului web, crearea adreselor URL prietenoase, redirecționarea corectă, gradul mare de utilizare, viteza de încărcare a paginilor, capacitatea de reacție.

  • Link building

Construirea de linkuri este achiziționarea de link-uri și crearea unui profil de legătură pentru un domeniu. Numărul și calitatea linkurilor care duc la un anumit site web sunt o indicație pentru Google că domeniul conține conținut valoros. Linkurile pot fi obținute în mai multe moduri, prin: portaluri publicitare, carduri de companie, articole sponsorizate, linkuri sponsorizate și în mod natural. Cu toate acestea, nu fiecare link obținut funcționează în beneficiul site-ului web, așa că ar trebui să alegi cu atenție conținutul link-ului și domeniul de referință. 

Cele mai citite articole

ARTICOLE RELEVANTE