Industria jocurilor de noroc se numără printre puținele piețe care au înregistrat o evoluție constantă în ultimii 10 ani, bucurându-se de o prognoza la fel de optimistă și pentru viitor. Până în 2026, încasările din această industrie vor atinge 876 de miliarde de dolari, iar mare parte dintre cei care activează în domeniul marketing-ului afiliat își doresc o porție din această piață.
Platformele de cazinou online sunt din ce în ce mai atractive pentru operatorii de jocuri de noroc offline, mai ales că Metaverse-ul se anunță a fi mediul ideal pentru cazinouri. Industria de marketing afiliat la nivel global este estimată la aproximativ 12 miliarde de dolari, iar cheltuielile efectuate de companiile care activează în acest domeniu reprezintă 16% din total comenzilor online.
Au nevoie cazinourile online de marketing afiliat?
Competiția de pe piața jocurilor de noroc este la fel de acerbă precum cea care are loc la nivelul companiilor de marketing afiliat care își desfășoară activitatea în acest domeniu. Oricât de populare ar fi anumite platforme de casino, acestea au nevoie de instrumente de promovare cât mai diversificate, care să ajungă la un număr cât mai ridicat de potențiali clienți.
Peste 80% dintre branduri au programe de afiliere, prin intermediul cărora derulează parteneriate cu companiile din zona de marketing afiliat. Această colaborare este avantajoasă pentru cazinouri din mai multe motive:
- Plată doar pentru servicii cu rezultat garantat – spre deosebire de alte modalități de publicitate, marketing-ul afiliat primește bani doar pentru acei clienți care s-au înregistrat și au efectuat depuneri în cazinoul respectiv.
- Prezentări orientate către publicul-țintă – companiile din nișa afiliere casino știu cărui segment de clienți să se adreseze, astfel traficul relevant 100% se convertește în rezultate certe pentru casino.
- Evoluția parteneriatului poate fi cuantificată foarte ușor – cu ajutorul instrumentelor de analiză online, relația de colaborare dintre cazinou și afiliați poate fi cuantificată foarte ușor, astfel încât platformele cu jocuri de noroc să elimine partenerii ineficienți și să îi recompenseze pe cei care le oferă clienți noi în mod constant.
- Prestigiu și prezență online – brandurile de succes din domeniul marketing-ului afiliat sunt cunoscute la nivel mondial, iar colaborarea unui casino cu astfel de platforme de promovare reprezintă un avantaj major pentru acestea.
Așadar, site-urile cu jocuri de casino sunt avantajate din toate punctele de vedere, așa că, plătesc comisioanele stabilite către companiile de marketing afiliat, bazându-se pe faptul că încasările obținute de pe urma clienților direcționați de acestea vor fi cu mult mai mari.
Cum funcționează relația de promovare dintre cazinou și compania de marketing prin intermediul programelor de marketing afiliat?
Relația comercială dintre cazinouri și partenerii din domeniul marketing-ului de afiliere se bazează pe furnizarea de clienți care să efectueze depuneri, să parieze și să joace pe respectivele platforme pentru o anumită perioadă de timp. În general, colaborările dintre aceștia sunt de tipul:
- CPA (cost per achiziție) – afiliatul primește din partea cazinoului un comision lunar, care are o valoare fixă și care se raportează la fiecare jucător nou înscris pe site și care efectuează depuneri. Acest tip de colaborare dezavantajează afiliații pentru că nu pot obține comisioane din partea jucătorilor care mizează pe sume mari.
- Rev Share (distribuirea veniturilor) – comisionul încasat de afiliații cazinoului se calculează în funcție de numărul de jucători care pariază pe bani reali în cazinou (cota parte a afiliatului poate fi cuprinsă între 20% și 45%).
- Oferte media – afiliații care dispun de platforme populare și care generează un trafic foarte ridicat negociază cu cazinourile plasarea de reclame și bannere pe portalul lor în schimbul achitării unor sume fixe lunare.
În general, 55% dintre colaborările dintre cazinouri și afiliați sunt de tip Rev Share, acesta fiind cel mai popular model de parteneriat. Aproximativ 19% dintre colaborări sunt de tip CPA, în timp ce 30% dintre parteneriate sunt o formă mixată între CPA și Rev Share.
Participanții la programul de marketing afiliat al unui cazinou primesc un ID unic sau o adresă unică, acestea fiind utilizate la plasarea diverselor produse promovate prin intermediul site-ului de marketing afiliat. În baza acestor elemente de identificare, în funcție de tipul colaborării, cazinoul va achita suma stabilită prin contract către afiliat.
În cazul unei colaborări cu un randament avantajos pentru cazinou, acesta poate să le ofere afiliaților posibilitatea promovării unor oferte exclusive, care pot fi accesate de către utilizatori doar prin intermediul site-ului afiliat. Afiliatul își stabilește strategia de atragere de noi clienți în mod independent, însă, în anumite situații, modelul strategic poate fi discutat și cu cazinoul.
Referitor la modalitățile de promovare folosite de către afiliați pentru atragerea de clienți către cazinourile online cu care colaborează, cele mai importante sunt SEO (69.22%), generarea de trafic prin intermediul rețelelor de social media și blogging. Totodată, mai este folosită și strategia de marketing prin email.
Marketing-ul afiliat continuă să reprezinte principala modalitate de convertire a clienților potențiali în membri ai cazinourilor online. Piața de casino afiliat începe să conteze și în România, țara noastră fiind una dintre jurisdicțiile din Uniunea Europeană în care jocurile de noroc sunt legale.
De aceea, în anii următori, pe măsură ce această industrie se va extinde, marketing-ul afiliat de casino din România se va dezvolta la un nivel comparabil cu cel al țărilor de top din domeniul jocurilor de noroc online.