Criza coronavirusului si ratele la credit: Ce face fiecare banca in parte pentru clientii sai

Autor: Ziarul Top

Criza coronavirusului ce a pus stapanire pe Romania a creat si, din pacate, va continua sa puna mari probleme mediului economic.

Ne aflam intr-o perioada in care este posibil sa existe numeroase concedieri, tinand cont de faptul ca multe firme, mai ales cele mici, vor fi nevoite sa isi inchida portile, dar si probleme cu plata salariilor in cazul companiilor care reusesc sa supravietuiasca.

Romanii care au credite vor fi grav afectati in situatia in care vor ramane fara loc de munca sau daca angajatorii nu le pot plati salariile la timp.

Astfel, unele banci au decis sa ia masuri pentru a veni in sprijinul celor care nu isi pot achita ratele la timp. Fiecare institutie bancara a luat insa decizia in nume propriu.

Motiveaza-ti angajatii cu mixul perfect de beneficii extrasalariale! Alege cardul de masa Up Dejun cu cost 0 si ai abonamente medicale Regina Maria de la 3 EUR/angajat. Afla mai multe AICI!

Sunt banci care au stabilit o perioada de gratie de trei luni la plata ratelor de credit sau extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunara de plata. Altele au decis doar simpla amanare a ratelor cu o luna. Din pacate, insa, in aceste situatii, clientii sunt ajutati doar pe moment, pentru ca urmatoarea luna ei vor fi nevoiti sa achite doua rate, astfel ca efortul financiar va fi mai mare.

Ziare.com va prezinta ce facilitati acorda bancile clientilor care au credite, in aceasta perioada de criza a coronavirusului. In functie de noile decizii ale bancilor, informatiile vor fi actualizate in timp real.

BCR acorda clientilor o perioada de gratie de trei luni la plata ratelor de credit

BCR a anuntat ca poate acorda clientilor, in functie de situatia individuala, o perioada de gratie de trei luni la plata ratelor de credit, o reducere a ratei pe o perioada limitata de timp sau extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunara de plata.

„In functie de situatia individuala, BCR are solutii concrete de reorganizare financiara a relatiei cu banca: perioada de gratie de trei luni la plata ratelor de credit; reducerea ratei la credit pe o perioada limitata de timp; extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunara de plata„, a transmis BCR.

In cazul intreprinderilor mici si mijlocii, vor fi prelungite facilitatile de creditare pentru capitalul de lucru care au scadenta pana la sfarsitul lunii iunie, astfel incat sa le ajute sa isi desfasoare activitatea normal in aceasta perioada.

„Este foarte important sa gandim pe termen lung solutii pentru intreaga economie romaneasca – in special solutii pentru IMM-uri, pentru siguranta locurilor de munca, pentru strategii si masuri concrete de rezilienta economica. Aceasta va fi provocarea pe termen lung. Pe termen scurt vom depasi epidemia, pe termen lung va trebui sa incepem sa ne pregatim cu sprijin masiv pentru intreaga economie”, a mai precizat BCR.

Si clientii Raiffeisen Bank pot opta pentru amanarea cu pana la 3 luni la plata ratelor

Raiffeisen Bank isi anunta clientii care au credite ca pot opta pentru o amanare de pana la 3 luni la plata ratelor. Banca precizeaza ca majoritatea au aceasta posibilitate prevazuta in contract, insa, pentru cei care nu au o astfel de optiune, dar au dificultati temporare la plata ratelor, Raiffeisen spune ca va gasi solutii individualizate.

„Clientii persoane fizice ai bancii care au credite in derulare au, majoritatea, posibilitatea prevazuta deja in contracte, de a opta pentru o amanare de pana la 3 luni la plata ratelor.

In acelasi timp, pentru clientii care nu au o astfel de optiune, dar au dificultati temporare la plata ratelor, vom gasi solutii individualizate. Ambele categorii de clienti sunt rugate sa sune la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00)„, se arata intr-un comunicat al bancii.

Raiffeisen Bank precizeaza ca va gasi solutii si pentru clientii persoane juridice, prioritate avand companiile din industriile cele mai afectate pe termen scurt.

„Colegii nostri din zonele de Corporate si IMM discuta cu clientii persoane juridice sa inteleaga care este situatia si sa gasim impreuna solutii pentru sustinerea activitatii acestora, cu prioritate a companiilor din industriile cele mai afectate pe termen scurt.

In plus, banca acorda pentru clientii sai, persoane juridice, comision 0 pentru platile la POS-uri pana la 30 aprilie, pentru a incuraja platile electronice la comercianti, dat fiind ca numerarul poate avea un risc mai ridicat de contaminare. Banca va discuta cu partenerii si furnizorii sai pentru a reduce termenele de plata a produselor si serviciilor livrate, tot in ideea de a-i ajuta in aceasta perioada”, se mai mentioneaza in comunicat.

BT ofera posibilitatea amanarii a pana la 3 rate la credite

La randul sau, Banca Transilvania anunta ca ofera posibilitatea clientilor sa isi amane pana la 3 rate la creditele pentru persoane fizice.

„Banca Transilvania este si ramane alaturi de clientii sai, asa incat anunta posibilitatea amanarii pana la 3 rate pentru creditele persoanelor fizice afectate de aceasta perioada. Clientii care au dificultati temporare la plata ratelor – fie de natura medicala, carantina, izolare, fie din cauza situatiei economico-financiare conjuncturale – sunt indrumati sa contacteze banca pentru identificarea solutiei potrivite. Facilitatile se aplica la solicitarea clientilor afectati de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibila 24h/24 la numarul de telefon 0264 308 080„, se arata intr-un comunicat al bancii, transmis Ziare.com.

Banca Transilvania precizeaza ca implementarea solutiilor de amanare prevad prelungirea perioadei de creditare, fara niciun fel de costuri suplimentare, cu numarul de luni aferent.

Exceptie este insa creditul Prima Casa, „unde amanarea inseamna redistribuirea ratelor lunare amanate pe perioada ramasa de creditare, in contextul actual al legislatiei”.

Totodata, banca mai anunta ca pentru cei peste 500.000 de posesori de carduri de credit s-a prelungit perioada de gratie pana in 25 mai. „Clientii nu au nicio obligatie de plata in martie si aprilie, prima fiind in luna mai”, se mai arata in comunicat.

Clientii ING pot cere amanarea platii ratelor pana la doua luni

ING anunta ca persoanele fizice care au credite de nevoi personale si imobiliare pot cere amanarea platii ratelor pana la doua luni.

„Pentru clientii persoane fizice cu credite de nevoi personale si imobiliare care sunt afectati in mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 si care solicita in mod direct masuri de sprijin, putem aplica amanarea platii ratelor pana la 2 luni. Durata creditului va fi extinsa in concordanta, pentru a pastra acelasi nivel pentru ratele lunare. Clientii care au nevoie sa apeleze la aceasta optiune sunt rugati sa trimita un email la adresa: [email protected]„, se arata intr-un comunicat transmis Ziare.com.

Totodata, banca precizeaza ca „pentru clientii persoane fizice care resimt un impact direct si de durata prin circumstante ca pierderea locului de munca sau probleme grave de sanatate, vom proceda ca intotdeauna in astfel de situatii, cu grija si responsabilitate, incercand sa gasim pentru fiecare caz in parte solutia potrivita reesalonarii creditului. Ca si mai sus clientii sunt rugati sa trimita un email la adresa: [email protected]”.

In ceea ce priveste IMM-urile si micro-companiile, pentru acestea ING anunta ca va inlesni aprobarea reinnoirii pe 3 luni a facilitatilor de finantare a capitalului circulant, fara a fi nevoie sa se prezinte la banca.

„Masura se aplica clientilor cu scadenta la facilitatile de credit in urmatoarele 3 luni si care nu se afla deja intr-un proces de remediere sau de restructurare a creditelor existente. In cazul unei afectari semnificative a businessului in contextul pandemiei COVID-19, in care masura de mai sus nu este suficient de acoperitoare, rugam clientii aflati intr-o astfel de situatie sa ne contacteze, pentru a identifica cele mai potrivite solutii”, precizeaza comunicatul.

BRD amana plata a cel mult 3 rate in cazul persoanelor fizice si a companiilor mici

BRD a anuntat ca ofera posibilitatea clientilor persoane fizice sa isi amane plata pentru cel mult trei rate.

„Pentru toti clientii persoane fizice ale caror venituri sunt afectate temporar de pandemia de Coronavirus, oferim optiunea de amanare la plata pentru 1-3 rate, in concordanta cu nevoile tale. Pentru a discuta masurile potrivite pentru tine completeaza formularul de AICI„, se arata intr-un comunicat al bancii.

BRD mai precizeaza ca ofera facilitati si pentru micro-companii si persoane fizice autorizate.

„Pentru clientii micro-companii (companii cu cifra de afaceri sub 1 milion Euro) si pentru persoane fizice autorizate, care sunt afectati temporar de efectele pandemiei de Covid-19, am pregatit masuri de sprijin care sustin continuarea fara intreruperi a activitatii, aplicate la cerere in functie de situatia individuala a acestora:

  • Prelungirea cu 3 luni a facilitatilor de credit pe termen scurt care expira in urmatoarele 3 luni;
  • Amanarea sau diminuarea ratelor imprumuturilor pe termen mediu si lung, pentru o perioada de pana la 3 luni.

Clientii micro-companii si Persoane Fizice Autorizate sunt rugati sa ii contacteze in acest scop pe responsabilii lor de clientela”, se mai arata in comunicat.

Totodata, BRD anunta facilitati si pentru cardul de credit.

Amanam cu 30 de zile termenul de plata. Amanarea se face atat pentru plata ratei, in cazul cardurilor de credit care au aceasta optiune, cat si pentru suma minima obligatorie, pentru extrasele emise in perioada 24 martie – 23 aprilie.

Extindem cu 30 de zile perioada de gratie. Astfel, toate cumparaturile facute cu plata integrala, fara rate, dupa data de 24 martie vor beneficia de dobanda zero in perioada de gratie extinsa.

Extindem numarul ratelor fara dobanda de la 6 la 18. Extinderea se aplica pentru toate cumparaturile facute cu cardurile Gold si Standard, la comerciantii (magazine fizice sau online) de oriunde din lume din 24 martie pana pe 31 mai 2020. Poti opta pentru optiunea de rate extinse chiar in momentul platii sau, ulterior, printr-un simplu SMS”, subliniaza BRD.

CEC Bank amana pentru o luna plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice

CEC Bank a anuntat ca este pregatita sa sustina amanarea pentru 30 de zile a platii ratelor la creditele acordate persoanelor fizice, pe fondul crizei de coronavirus.

CEC Bank a amanat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clientii persoane fizice, sperand ca astfel sa contribuim, prin masuri de distantare sociala, la reducerea raspandirii virusului. In functie de cum evolueaza situatia, vom ajusta masurile astfel incat sa venim in ajutorul clientilor nostri”, a declarat Bogdan Neacsu, presedinte – director general al CEC Bank, intr-un comunicat.

Potrivit acestuia, masura se aplica automat tuturor clientilor care nu dispun in conturile deschise la banca, la data scadentei, de sumele aferente platii ratelor la credite si limite de credit prin carduri, fara a fi necesare demersuri suplimentare si este valabila pentru toate creditele: pentru locuinte, pentru consum sau pentru limite de credit prin cardur.

Pentru perioada de amanare de 30 de zile, nu se vor aplica penalitati, iar clientii nu vor fi raportati la Biroul de Credit.

Totusi, banca isi sfatuieste clientii care au acces la solutii de plati la distanta (internet banking sau/si mobile banking) sa isi ramburseze ratele chiar si in aceasta perioada, avand in vedere ca la urmatoarea scadenta vor avea o presiune mai mare asupra bugetului, avand de rambursat si rata amanata, si rata scadenta din luna respectiva.

Alpha Bank nu a luat momentan o decizie cu privire la plata ratelor

Alpha Bank spune ca va lua cea mai buna solutie de sprijin pentru clientii sai care au credite, adaptate in functie de situatia fiecarei persoane.

„Exista solutii de amanare la plata a ratei creditului pentru clientii persoane fizice in contextul pandemiei COVID-19? In cazul in care te afli intr-o situatie de carantina institutionalizata / izolare la domiciliu ne poti contacta la [email protected] sau 0800 825 742.

Alpha Bank va lucra impreuna cu tine pentru a identifica cea mai buna solutie de sprijin, adaptata situatiei in care te afli. Analizam permanent situatia climatului economic, urmand a oferi solutii cu impact general in functie de evolutia acestuia”, se arata pe site-ul bancii intr-o rubrica intitulata „Intrebari frecvente in contextul Covid-19”.

Intesa Sanpaolo Bank, doar masuri de preventie

Intesa Sanpaolo Bank, banca italiana, a luat momentan doar masuri de preventie in contextul crizei de coronavirus.

Dragi Clienti,
– accesul in sucursale se face doar pe baza de programare. Va rugam sa faceti o programare pentru vizitele in sucursala, care nu pot fi amanate;
-din grija pentru clientii si angajatii nostri invitam in sucursalele noastre maximum 2 clienti in acelasi timp. Pe durata vizitei, va rugam sa pastrati o distanta de minimum 1,5 m fata de cei din jurul dumneavoastra;

-folositi ATM-urile pentru obtinerea de numerar – beneficiati de comision ZERO, in intervalul 10-31/03.2020, pentru toate retragerile de numerar efectuate pe teritoriul Romaniei prin intermediul cardurilor noastre de debit;
-utilizati cat mai mult platile cu cardul si serviciul Internet banking pentru a evita pe cat posibil contactul cu numerarul si aglomeratia”, se arata pe site-ul institutiei.

Ziare.com a transmis si catre Intesa Sanpaolo Bank o solicitare pentru a afla daca este luata in calcul acordarea unor facilitati persoanelor care au credite, iar in momentul in care vom primi un raspuns il vom publica.

Ziare.com isi invita cititorii care in aceasta perioada intampina probleme cu bancile, atat cu privire la achitarea ratelor la credit, cat si de alta natura, sa ne contacteze pe adresa [email protected] si vom incerca sa venimim in sprijinul dumneavoastra

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

ARTICOLE RELEVANTE