Magazinele online, mai mici sau mai mari, au mare nevoie de o optimizare SEO excelenta. Clientii trebuie sa ajunga rapid in magazinele online si sa gaseasca tot ce au nevoie, traficul pe astfel de site-uri trebuie sa fie unul cat mai bun si neaparat organic, pentru a spori increderea celor care il acceseaza.
Optimizarile pentru motoarele de cautare in cazul magazinelor online incep cu Home Page-urile. Odata ce au ajuns pe Home Page clientii ar trebui sa stie cine esti, ce vinzi, de ce sa cumpere de la tine si cum sa gaseasca produsele de care sunt interesati.
Pe home page Google trebuie sa gaseasca informatii actualizate legate de busines, de adresa, de date de contact, dar si informatii despre produsele vandute.
Pentru orice magazin online home page-ul este pagina cea mai vizitata din site, asta chiar daca nu este setata ca landing page, de aceea cand vrem sa facem seo pentru un magazin online trebuie sa incepem toate optimizarile de la ea. Optimizarea in cazul unui home page are doua parti, prima tine de optimizarea on-page, a doua tine de optimizarea pentru utilizatori.
Cea mai importanta etapa cand avem de facut seo pentru un magazin online este optimizarea pentru utilizatori. E important sa fim foarte atenti la design, la structura home page-urilor, sa avem toate elementele esentiale in interiorul lor.
Se incepe cu acel continut care e vizibil pentru orice utilizator fara sa aiba vreo interactiune cu site-ul, pana sa faca un scroll sau sa dea vreun click.
Cele mai citite articole
Continutul la care ne referim este format din logo, din informatiile de contact, din meniurile cu diverse optiuni si din variate oferte si promotii, dintr-un headline mare. Includem in acest tip de continut si butoanele call to action, link-uri catre conturile care se pot face pe site, catre shopping cart.
Un design responsive va completa optimizarile pentru utilizatori, site-ul se va incarca rapid si va putea fi accesat de pe orice fel de dispozitiv mobil. Experientele pe care le au utilizatorii pe site-uri si in speciale pe un home page trebuie sa fie unele personalizate.
Pentru a adapta home page-ul la cerintele unui design responsive, impuse de Google, va trebui sa avem butoanele call to action in centru sau frontal, meniurile trebuie sa ocupe cat mai putin spatiu, sa fie bine optimizate si usor de accesat, bara de cautare in site trebuie sa fie mereu deasupra.
De cealalta parte optimizarea unui home page pentru motoarele de cautare va tine cont de implementarea SSL, pentru o securitate optima a site-urilor, de optimizarea titlurilor de home page, care vor fi scurte, relevante, vor contine cuvinte cheie principale.
Descrierile de pagina si tag-urile H1 se vor optimiza conform regulilor generale SEO, vor contine obligatoriu si cuvinte cheie, in tot continutul de pe home page trebuie sa avem cuvinte cheie si sinonime folosite in mod raspunzator.
Toate datele trebuie sa fie bine structurate, imaginile trebuie optimizate bine, vor avea atributul ALT si descrierile, cu utilizarea cuvintelor cheie relevante corespunzatoare unei optimizari profesioniste.