Indiferent de care agenţie SEO apelează clienţii în vederea îmbunătățirii traficului pe magazinul lor online, există mari şanse în ajungerea în topul căutărilor clienţilor în motoarele de căutare. Pentru a creşte nivelul de popularitate şi pentru a optimiza orice magazin online, este important ca reprezentanţii afacerilor care trec în mediul online să ţină cont de crearea unei experienţe cât mai plăcute pentru utilizator şi de felul în care acesta cauta în motoarele de căutare.
“To Do List” pentru responsabilii magazinelor online
Înainte de a lansa un magazin online, este important ca reprezentanţii acestuia să se asigure că:
· există etichete unice şi relevante pentru SEO, meta descrieri şi titluri diferite, preucm şi etichete pentru imagini unice şi denumirile imaginilor potrivite, bazate pe cuvinte-cheie relevante;
· se asigure că magazinul online se încarcă în mai puţin de 4 secunde, pentru că “time is money”, iar clienţii ştiu acest lucru. O singură secundă de întârziere în încărcare poate să îi costă pe reprezentanţii magazinului online 40% din vizitatori;
· se asigure că adresa este user friendly şi că aceasta conţine un cuvânt cheie vizat. Adresele magazinelor online cu cifre sau cuvinte “de umplutură”, precum şi adresele care sunt prea lungi sau conţin acelaşi cuvânt cheie de 2 sau de mai multe ori vor fi neclare pentru motoarele de căutare;
· se asigure că magazinul online are o structură internă corect realizată, astfel încât să fie uşor de înţeles şi de indexat de Google, structura internă de link-uri foarte facilă şi comodă pentru navigarea vizitatorilor;
· se asigure că arhitectura site-ului este intuitivă şi uşor de înţeles, astfel încât vizitatorii să se simtă bine şi nicidecum pierduţi printre paginile unui magazin complicat.
A optimiza un magazin online reprezintă o provocare, nu este o sarcină uşoară şi cere foarte multe resurse şi timp investit.
Cât de importantă este optimizarea pentru e-Commerce?
Optimizarea pentru e-Commerce este calea către succesul unui site. Un website bun care include minim 1000 de cuvinte de conţinut pe cele mai importante pagini ale produselor este mai apreciat în Google. Principalii factori de clasare ai magazinelor online în ceea ce priveşte eCommerce SEO includ:
· autoritatea generală a domeniului site-ului, care ajută paginile şi categoriile de produse să fie cât mai sus în topul căutărilor Google;
· optimizarea paginii de produs în care cuvintele cheie țintă sunt folosite de 3 până la 5 ori;
· arhitectura site-ului cât mai plăcută, modul în care paginile sunt aşezate şi organizate reprezintă o importanţă majoră pentru orice utilizator, de aceea arhitectura site-ului trebuie să uşureze navigarea utilizatorilor şi motoarele de căutare să găsească cele mai importante pagini pe care să le sugereze;
· lungimea adresei URL trebuie să fie cât mai scurtă, cu cât este mai lungă, cu atât va “vinde” mai greu. Magazinele online deja lansate care au deja adrese URL lungi trebuie să le păstreze, orice modificare în acest sens provocând grave probleme SEO.