Ce trebuie sa stii despre rotile dintate?

Autor: Ziarul Top

Magazinul online Automatic ofera cele mai populare roti dintate de dimensiuni mari si mici. Produsele sunt in cerere in inginerie mecanica si sunt, de asemenea, utilizate in diferite mecanisme industriale si interne. Rotile dintate sunt realizate cu un butuc di aliaje rezistente la uzura, de diferite dimensiuni, in conformitate cu standardele europene si internationale. Elementele principale ale transmisiei angrenajului sunt piese cilindrice sau conice cu o suprafata dintata. Mai multe angrenaje interactioneaza in mecanisme, prinzandu-se pe dinti unul cu celalalt si oferind conversia cuplului.

Elementele sunt, de asemenea, clasificate in functie de geometria dintilor in pinten, elicoidal si chevron. Rotile cu un dinte drept sunt printre cele mai populare tipuri de angrenaje. In acest caz, linia de contact este paralela cu axa de rotatie. Astfel de produse sunt mai ieftin de fabricat, dar au un cuplu mai mic in comparatie cu alte tipuri. Rotile elicoidale se caracterizeaza printr-o miscare mai linistita si mai lina, dar necesita o lubrifiere atenta.

Roti dintate – Avantaje

Cele mai citite articole

Avantajele rotilor dintate sunt:

  • precizia geometriei si a dimensiunilor;
  • rezistenta la uzura;
  • tratament de suprafata de inalta calitate;
  • nivel redus de zgomot;
  • respectarea deplina a standardelor;
  • durata de viata lunga.

Roata dintata cu butuc este un caz special de transmisie a angrenajului, utilizat pe scara larga in masini si mecanisme pentru a transmite miscarea de rotatie si a converti viteza unghiulara si cuplul. Angrenajele sunt realizate cu dinti drepti pentru lucrul la viteze mici si medii, cu dinti oblici pentru utilizare la viteze medii si mari sau cand este necesara o precizie sporita a miscarii. Rotile dintate cu butuc sunt utilizate pe scara larga in inginerie mecanica datorita combinatiei de succes a caracteristicilor de incarcare, dinamica si precizie. Se disting prin fiabilitate, simplitate de proiectare si usurinta de instalare. Producatorii furnizeaza angrenajele cu un pas modular M1-M1.5-M2-M2.5-M3-M4-M5-M6. Ca elemente de transmisie suplimentare, acestea pot fi utilizate cu perechi de angrenaje conice. Angrenajul materialul de otel C45 UNI7845. Toate componentele se disting printr-un nivel de performanta si in mod traditional ridicat. Perechile de roti dintate cu cremaliera, de mare  precizie sunt selectate individual si reglate individual. Angrenajele conice de inalta precizie cu dinti in spirala (palloid) trec prin mai multe etape de slefuire si finisare.

Domenii de utilizare

In aproape fiecare unitate pentru uz industrial, de la transmisie la cutia de viteze, se folosesc roti dintate si mai mult de unul. Fiecare angrenaj din fiecare nod are caracteristici de la modul pana la forma angrenajului in sine. In ciuda acestui fapt, angrenajele indeplinesc aceeasi functie, si anume, aceea de cuplu. Prin urmare, un parametru important in fabricatia sa este exactitatea diametrului, grosimea, exactitatea modulului, numarul de dinti de angrenare si multi alti parametri de care trebuie sa se tina seama. 

Cele mai citite articole

ARTICOLE RELEVANTE