Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anunta ce masuri a luat pentru a-si proteja angajatii, dar si contribuabilii, in contextul pandemiei de coronavirus.
Intr-un comunicat remis joi Ziare.com, ANAF arata ca, intre altele, s-a stabilit o distanta de cel putin 1,5 metri intre persoanele care intra in unitatile fiscale, toti angajatii au masti si manusi de protectie, se face dezinsectie si dezinfectie, iar sedintele se desfasoara online.
Iata masurile, pe larg:
– au fost stabilite punctele cheie si activitatile care necesita un flux continuu, precum si numarul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajatilor ANAF, de exemplu, la ghiseul unic, trezorerie, registratura, asistenta contribuabili, relatii cu publicul etc.;
– este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1,5 m intre persoane;
– sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sapun, prosoape hartie, masti de protectie, manusi de protectie si dezinfectanti pentru protectia acestora;
– in regim de urgenta sunt asigurate servicii de dezinsectie si dezinfectie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea personalul ANAF;
– pentru personalul care utilizeaza mijloacele de transport public ora de incepere este stabilita in intervale orare decalate cu o ora/o ora si jumatate fata de programul normal, respectiv ora 8:00, ora 9:00 si ora 10:00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
– se realizeaza permanent prelucrarea informatiilor si a masurilor de protectie pentru prevenirea infectarii cu COVID – 19, cu totii angajatii;
– toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare;
– sunt stabilite activitatile si sunt identificati salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, respectiv 50% din totalul angajatilor ANAF;
– sunt identificati angajatii care au efectuat ore suplimentare si se acorda zilele de recuperare in vederea asigurarii posibilitatii rotirii personalului;
– toti angajatii ANAF completeaza o declaratie pe proprie raspundere, cu privire la riscul de contaminare;
– la intrarea in toate sediile este afisat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF.
Agentia mai transmite ca au fost constituite, atat la nivel central, cat si la nivel regional, structuri pentru gestionarea prevenirii raspandirii cu coronavirus, care vor adopta noi masuri, in functie de evolutia situatiei.
„Mentionam ca, pana la aceasta data, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 in randul angajatilor ANAF”, se mai arata in comunicat.
Cele mai citite articole
Un sindicat are alta versiune
Cu toate acestea, Sindicatul National Finante Publice SindFISC sustine ca se inregistreaza numeroase disfunctionalitati in implementarea acestor masuri anuntate de ANAF.
Potrivit sursei citate, singura masura care se aplica unitar e completarea declaratiei mentionate anterior, principala problema in aplicarea masurilor fiind… lipsa banilor.
„Din informatiile culese direct de la nivelul membrilor nostri de sindicat, rezulta ca singura masura aplicata unitar la nivelul ANAF este completarea unui formular care cuprinde o declaratie pe propria raspundere prin care semnatarii sunt responsabilizati cu privire la cele declarate.
Cu mici exceptii, unde au fost demarate unele actiuni in sensul celor stipulate in circulara, reprezentantii ANAF si ai unitatilor subordonate sunt in imposibilitatea sa aplice masurile dispuse, iar lipsa materialelor si echipamentelor de protectie este generalizata.
Astfel, constatam faptul ca principala problema care greveaza asupra aplicarii acestor masuri este de natura financiara„, se arata intr-un comunicat de presa al sindicatului transmis Ziare.com.
Sindicatul explica situatia: „Punerea in practica a masurilor (…) presupune, in primul rand, efectuarea de achizitii, demersuri ce se pot initia numai la nivelul ordonatorilor de credite care la randul lor se plang ca nu au la dispozitie bugete alocate in acest scop”.
De asemenea, o situatie aparte se inregistreaza la nivelul Directiilor Regionale Antifrauda (DRAF), potrivit SindFISC:
– conducerile celor opt DRAF-uri asteapta noi „dispozitii de la centru” privind punerea in practica a acestor masuri;
– nu s-au luat masuri necesare pentru protectia personalului, astfel ca inspectorii care lucreaza in frontiera si sunt primii expusi nu au primit echipamente de protectie (manusi, masti, dezinfectanti, nu au fost efectuate dezinfectii etc.);
– situatia este similara si in cazul angajatilor care isi desfasoara activitatea la sediile regionalelor, precum si in cazul celor din serviciile operative de control care actioneaza in teren si intra in contact direct cu contribuabilii.
„Pe acest fond, SindFISC isi arata ingrijorarea si trage un semnal de alarma cu privire la situatia creata, constatand, pe de o parte, ca exista oficiali care declara ca sunt asigurate toate masurile de protectie a personalului, iar pe de alta parte, realitatile de la fata locului, evidentiaza ca, in prezent, functionarii sunt expusi la riscuri majore.
Intarzierea crearii conditiilor aplicarii masurilor stipulate este de natura sa instaureze o stare de nemultumire in randul salariatilor care poate degenera in actiuni necontrolabile”, mai atrage atentia sursa citata.
Urmareste LIVE cele mai noi informatii despre criza provocata de coronavirus in Romania si in lume
Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: Ziare.com