Ziarul Top
  • Economie
    • Economie

      Cum merge PNL pe mana PSD, iar Romania…

      7 decembrie 2019

      Economie

      Frontiera care dispare: Ghetarii din Alaska se retrag…

      6 decembrie 2019

      Economie

      Marius Budai, PSD: A costat un mld. de…

      6 decembrie 2019

      Economie

      Gradul de indatorare: ce trebuie sa stii daca…

      5 decembrie 2019

      Economie

      Procter & Gamble deschide o noua fabrica la…

      5 decembrie 2019

  • IT&C
    • IT&C

      Romania, statul cu cea mai mare crestere de…

      4 decembrie 2019

      IT&C

      ANCOM: Tarife mai mici in Romania pentru terminarea…

      4 decembrie 2019

      IT&C

      Telekom Romania anunta prelungirea mandatului lui Miroslav Majoros,…

      2 decembrie 2019

      IT&C

      Industria IT a incurajat si in acest an…

      29 noiembrie 2019

      IT&C

      CEO Vodafone Romania: Povestile de succes nu tin…

      28 noiembrie 2019

  • Lifestyle
    • Lifestyle

      Mai e sau nu Bucureștiul „micul Paris”? O…

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      Prima Casă, din nou în cumpănă. Varianta „O…

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      imoExpert cu Viorel Mohorea – Simbioza office-rezidential in…

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      De ce au crescut prețurile apartamentelor din București?

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      Tranzacții cu apartamente noi de aproape 20 de…

      3 decembrie 2019

  • Politica
    • Politica

      Ce masuri anticriza spun guvernantii bulgari ca iau

      27 mai 201028 septembrie 2018

      Politica

      Sindicalistii nu accepta reducerea salariilor bugetarilor cu 25%…

      19 mai 201027 septembrie 2018

      Politica

      Fondurile europene, rau fara ele, dar parca mai…

      10 mai 201027 septembrie 2018

      Politica

      Lipsesc 5,8 miliarde de lei din bugetul Statului

      25 martie 201027 septembrie 2018

  • Diverse
    • Diverse

      Plantele ”țipă” în condiții de stres. Cum poate…

      7 decembrie 2019

      Diverse

      Un robot care detectează emoțiile va ajuta astronauții…

      6 decembrie 2019

      Diverse

      O banană lipită cu scotch pe perete a…

      5 decembrie 2019

      Diverse

      Care este cea mai veche piesă de șah…

      4 decembrie 2019

      Diverse

      Mai e sau nu Bucureștiul „micul Paris”? O…

      3 decembrie 2019

Ziarul Top

  • Economie
    • Economie

      Cum merge PNL pe mana PSD, iar Romania…

      7 decembrie 2019

      Economie

      Frontiera care dispare: Ghetarii din Alaska se retrag…

      6 decembrie 2019

      Economie

      Marius Budai, PSD: A costat un mld. de…

      6 decembrie 2019

      Economie

      Gradul de indatorare: ce trebuie sa stii daca…

      5 decembrie 2019

      Economie

      Procter & Gamble deschide o noua fabrica la…

      5 decembrie 2019

  • IT&C
    • IT&C

      Romania, statul cu cea mai mare crestere de…

      4 decembrie 2019

      IT&C

      ANCOM: Tarife mai mici in Romania pentru terminarea…

      4 decembrie 2019

      IT&C

      Telekom Romania anunta prelungirea mandatului lui Miroslav Majoros,…

      2 decembrie 2019

      IT&C

      Industria IT a incurajat si in acest an…

      29 noiembrie 2019

      IT&C

      CEO Vodafone Romania: Povestile de succes nu tin…

      28 noiembrie 2019

  • Lifestyle
    • Lifestyle

      Mai e sau nu Bucureștiul „micul Paris”? O…

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      Prima Casă, din nou în cumpănă. Varianta „O…

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      imoExpert cu Viorel Mohorea – Simbioza office-rezidential in…

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      De ce au crescut prețurile apartamentelor din București?

      3 decembrie 2019

      Lifestyle

      Tranzacții cu apartamente noi de aproape 20 de…

      3 decembrie 2019

  • Politica
    • Politica

      Ce masuri anticriza spun guvernantii bulgari ca iau

      27 mai 201028 septembrie 2018

      Politica

      Sindicalistii nu accepta reducerea salariilor bugetarilor cu 25%…

      19 mai 201027 septembrie 2018

      Politica

      Fondurile europene, rau fara ele, dar parca mai…

      10 mai 201027 septembrie 2018

      Politica

      Lipsesc 5,8 miliarde de lei din bugetul Statului

      25 martie 201027 septembrie 2018

  • Diverse
    • Diverse

      Plantele ”țipă” în condiții de stres. Cum poate…

      7 decembrie 2019

      Diverse

      Un robot care detectează emoțiile va ajuta astronauții…

      6 decembrie 2019

      Diverse

      O banană lipită cu scotch pe perete a…

      5 decembrie 2019

      Diverse

      Care este cea mai veche piesă de șah…

      4 decembrie 2019

      Diverse

      Mai e sau nu Bucureștiul „micul Paris”? O…

      3 decembrie 2019

Economie

Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod

Autor: Ziarul Top 9 iunie 2019
autor Ziarul Top
Toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul ocolesc prin Videle, din cauza ca autoritatile nu sunt in stare, de 14 ani, sa repare un pod

Trenurile care pleca de la Bucuresti spre Sofia, Salonic si Istanbul vor face si in aceasta vara un ocol de aproape 60 de kilometri prin gara din Videle. Motivul: ruta feroviara directa spre tarile din sudul Romaniei – care ar trebui sa inceapa cu tronsonul Bucuresti-Giurgiu – nu mai poate fi folosita de 14 ani, din cauza ca autoritatile nu reusesc sa repare un pod peste raul Arges, situat la Gradistea…

Potrivit CFR Calatori, trenurile estivale vor circula din Gara de Nord spre Sofia (in Bulgaria), Salonic (in Grecia) si Halkali (in apropiere de Istanbul, in Turcia), in perioada 7 iunie – 7 octombrie 2019.

Detaliile complete privind aceste curse feroviare sunt afisate pe site-ul companiei. Si tot acolo puteti vedea clar prin ce gari urmeaza sa treaca fiecare dintre aceste trenuri.

Din pacate, dupa cum orice calator poate observa, in loc sa parcurga doar circa 60 de kilometri din Capitala pana la Giurgiu, toate garniturile vor ocoli inca aproape 60 de kilometri pe la vest, prin gara din Videle. La fel au facut trenurile in anii precedenti si cel mai probabil, pe acelasi traseul vor continua sa circula nu doar in 2019, ci si din 2020 incolo.

Ruta Bucuresti – Halkali (in apropiere de Istanbul) trece si in acest an prin Videle. Sursa foto: Captura CFR Calatori.ro

Motivul: pentru ca ruta Bucuresti-Giurgiu sa redevina functionala – iar ocolul prin Videle sa nu mai fie necesar – CFR SA ar trebui sa repare podul de la Gradistea. Si, desi sustine ca intentioneaza sa o faca, in ultimii 14 ani compania n-a reusit nici macar sa inceapa lucrarile.

In imagine, cu rosu: ruta Bucuresti-Giurgiu care trece peste podul de la Gradistea si care masoara cam 60 km. Cu albastru, ruta Bucuresti-Giurgiu-Videle, ocolita si de aproape doua ori mai lunga.

De fapt, podul feroviar despre care vorbim este unul de exceptie. A fost construit de societatea britanica John Trevor-Barkley si dat in folosinta, odata cu intreaga cale ferata Bucuresti-Giurgiu, in 1869. De la acel moment, a rezistat fara probleme pana in 2005, cand a cedat din cauza indundatiilor. Chiar si in acea situatie limita, podul ar fi putut face fata, daca n-ar f fost subrezit intentionat, relata la acel moment parte din presa.

Oricum, indiferent cine a fost de vina pentru avarierea podului, CFR SA a avut timp din belsug sa-l repare. Anii au trecut, insa, fara ca societatea cu capital de stat sa rezolve problema.

Abia in 2017, Compania Nationala de Cai Ferate (CNCF) a semnat un contract cu Asocierea Baicons Impex SRL si Acciona Ingenieria pentru intocmirea unui studiu de fezabilitate in baza caruia sa se reabiliteze intregul traseu feroviar Bucuresti-Giurgiu. Specialistii celor doua firme urmau sa vina cu solutiile cele mai bune pentru reabilitarea rapida, ieftina si durabila a caii ferate, in doua etape, dupa cum se arata intr-un raspuns formulat de CFR la solicitarea Ziare.com.

Tocmai cand studiul era in curs de finalizare, insa, a aparut o situatie neprevazuta: Cabinetul Dancila a scos de la naftalina proiectul Canalului Bucuresti-Dunare, sustinand ca are ambitia de a transforma Capitala in port fluvial.

Or, asta insemna inainte de toate amenajarea pentru navigatie a Argesului si gandirea unui nou tip de pod, suficient de inalt incat sa permita inclusiv navelor mari sa strabata raul. Comunistii – cei care si-au dorit canal intre Dunare si Capitala – au incercat sa faca si ei un astfel de pod la Gradistea, dar proiectul a fost abandonat.

Potrivit unui memoriu depus la Asociatia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) in vederea obtinerii unui acord de mediu pentru traseul feroviar Bucurestiu-Giurgiu, se propune, printre altele, demolarea podului contruit de Carol, cat si a ruinelor ramase din cel ridicat de comunisti. In schimb, ar urma sa se construiasca la Gradistea un pod mamut, lung de 1,13 kilometri.

In acelasi memoriu se face referire la faptul ca unele solutii tehnice propuse tin cont de posibilitatea amenajarii Argesului pentru navigatia navelor mari.

Mai multe puteti afla consultand textul memoriului:

Chiar CFR sustine – intr-un raspuns formulat la solicitarea Ziare.com, ca „pentru amplasarea podului peste raul Arges (Pod Gradistea) s-au avut in vedere conditionarile impuse de Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile, si anume, respectarea gabaritului de navigatie pe inaltime de 11,50 metri, precum si eliminarea pilelor din albia raului”.

In aceste conditii, nimeni n-ar putea spune, cu siguranta, cand vor incepe si cand se vor termina lucrarile la viitorul pod peste Arges de la Gradistea. Singurul lucru pe care il stim este ca pana cand aceste lucrari se vor finaliza, toate trenurile spre Sofia, Salonic si Istanbul vor ocoli prin Videle.

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

0 comentarii
0
FacebookTwitterGoogle +Pinterest
Ziarul Top

articol anterior
Maia Sandu salută recunoaşterea de către UE a noului guvern de la Chişinău: „Este un pas important”
urmatorul articol
Cum sa facem o pompa de caldura sa fie mai eficienta?

ARTICOLE RELEVANTE

Hotii au lasat in bezna jumatate din Autostrada...

9 ianuarie 2019

Curs valutar: Euro atinge cel mai ridicat nivel...

6 noiembrie 2019

Lansare de carte: Cosmin Daraban, CEO Gomag, a...

19 noiembrie 2019

ROBOR la 3 luni: la cat se situeaza...

14 decembrie 2018

Din nou in insolventa, Complexul Energetic Hunedoara e...

16 noiembrie 2019

Guvernul inchide Pilonul II! Noii intrati in campul...

20 decembrie 2018

Gothaer si-a revizuit activitatile din Romania: „Asteptarile vor...

22 decembrie 2018

2000 – Falimentul Fondului National de Investitii (FNI)

19 aprilie 2019

Secretarul general al ONU avertizeaza ca lumea „nu...

12 mai 2019

Nu facem autostrazi pentru ca nu ne lasa...

3 decembrie 2018

Lasa un comentariu Anuleaza

Salveaza-mi datele pentru urmatorul comentariu!

Articole Recente

  • Plantele ”țipă” în condiții de stres. Cum poate fi folosită noua descoperire

  • Cum merge PNL pe mana PSD, iar Romania pierde

  • Un robot care detectează emoțiile va ajuta astronauții de pe Stația Spațială Internațională

  • Frontiera care dispare: Ghetarii din Alaska se retrag intr-un ritm record

  • Marius Budai, PSD: A costat un mld. de euro interventia BNR pentru a tine cursul valutar sub 5 lei

Citeste si

  • Lipsesc 5,8 miliarde de lei din bugetul Statului

  • Sindicalistii nu accepta reducerea salariilor bugetarilor cu 25% si a pensiilor cu 15%

  • Somnul de 75.000 de dolari

  • FOTO | Ce și-a tatuat pe piept și burtă un bărbat care încearcă să-și recâștige soția care l-a părăsit

  • Fondurile europene, rau fara ele, dar parca mai rau cu ele

  • Ce masuri anticriza spun guvernantii bulgari ca iau

Categorii

  • Diverse
  • Economie
  • IT&C
  • Lifestyle
  • Politica

Articole Populare

Lipsesc 5,8 miliarde de lei din bugetul Statului

25 mart. 2010

Sindicalistii nu accepta reducerea salariilor bugetarilor cu 25%...

19 mai 2010

Somnul de 75.000 de dolari

28 mai 2010

FOTO | Ce și-a tatuat pe piept și...

13 ian. 2019

Fondurile europene, rau fara ele, dar parca mai...

10 mai 2010

Calendar

decembrie 2019
L Ma Mi J V S D
« nov.    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Copyright @ 2018 - Toate drepturile rezervate