Cum rezolvi cel mai repede si avantajos o neintelegere cu banca?

Autor: Ziarul Top

Studiile realizate recent arata ca unul din doi romani nu isi poate impartasi problemele financiare cu partenerul de viata. Motivul principal: nu isi doresc sa strice atmosfera in casa. O alta categorie care trebuie tinuta departe de problemele cu banca sunt… colegii. Doar 1% dintre romani le-ar spune colegilor ca sunt datornici. Toate acestea in conditiile in care unul din 3 romani are probleme financiare si ajunge la neintelegeri cu banca de la care a luat creditul.

Peste 2000 de romani au evitat procesele costisitoare cu banca sau IFN-urile, in ultimii 3 ani, apeland la metoda concilierii!

De asemenea, intrebati in cadrul cercetarii sociologice „Obiceiurile financiare ale romanilor” ce parere au despre datorii, 70% dintre respondentii care au participat la studiu au spus ca acestea sunt o problema care trebuie rezolvata cat mai repede posibil. Numai 15% dintre romanii cu datorii sunt de parere ca acestea sunt o problema minora pentru care se va gasi o solutie.

Studiul, implementat de agentia de cercetare de piata iSense Solutions, a analizat atitudinea fata de bani si comportamentul financiar al consumatorului roman. In acest caz, pentru consumatorul aflat in imposibilitate de plata solutiile pentru consumatorul aflat in imposibilitate de plata sunt putine si nu foarte prietenoase. Una dintre ele este procesul si prezentarea in fata unui judecator. O situatie care acutizeaza sentimentul de esec si jena. O alta solutie, mult mai maleabila si flexibila, este apelarea la CSALB pentru mijlocirea negocierii cu banca.

Prin intermediul a doua proceduri simple si accesibile
CSALB vine in ajutorul romanilor!


Ce face mai exact
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar?

CSALB intermediaza negocierea dintre consumatori si banci/IFN-uri pe marginea nemultumirilor sau problemelor pe care le au persoanele fizice in contractele aflate in derulare.

Cei 21 de Conciliatori ai CSALB conduc aceste negocieri si propun o solutie care poate fi acceptata, respinsa sau rediscutata de catre cele doua parti. Conciliatorii au la indemana si procedura arbitrajului, insa aceasta nu a fost solicitata pana acum de consumatori.

1. PROPUNEREA UNEI SOLUTII (CONCILIERE): procedura se finalizeaza dupa ce partile au acceptat solutia propusa de conciliator prin Nota de Solutionare. Termenul in care partile pot accepta/refuza solutia este de 15 zile de la comunicare. Partile se pot retrage oricand din procedura.

2. IMPUNEREA UNEI SOLUTII (ARBITRAJUL): procedura se finalizeaza prin pronuntarea unei solutii care este obligatorie pentru ambele parti. Procedura este similara celei din instantele de judecata, insa termenele sunt mai scurte, de maximum 90 de zile, si se pot fixa de comun acord. Partile nu se pot retrage din procedura.

Cele mai citite articole

Conciliatorii/arbitrii desemnati sa solutioneze litigiile propun sau impun o solutie, in functie de procedura aleasa, in urma analizei documentelor si a discutiilor cu partile. Evident, aceste proceduri sunt facultative, voluntare, separate de procedurile din instantele de judecata si gratuite pentru consumator.

Pasii pentru conciliere sunt si ei usor de parcurs:

1. Solicitantul completeaza o cerere pentru conciliere (accesibila in aplicatia online de pe www.csalb.ro)
2. CSALB analizeaza aceasta cerere din punct de vedere formal
3. Daca cererea este conforma, CSALB informeaza banca
4. Dupa acceptul Bancii, CSALB desemneaza aleatoriu un conciliator
5. Conciliatorul (confirmat de parti) analizeaza situatia si apoi incepe discutiile cu partile implicate
6. Conciliatorul propune o solutie
7. Partile pot accepta sau pot refuza aceasta solutie in termen de 15 zile
8. Solutia acceptata devine titlul executoriu si are puterea unei hotarari in instanta

Atentie! Partile se pot retrage oricand din procedura, procedura este flexibila. Partile pot refuza solutia sau o pot renegocia.

Serviciile CSALB sunt:

1. RAPIDE
2. GRATUITE
3. SOLUTIA ESTE OFERITA IN MAXIM 90 DE ZILE
4. SOLUTIA PROPUSA POATE FI ACCEPTATA, NEGOCIATA SAU REFUZATA
5. RETRAGEREA DIN NEGOCIERE SE POATE FACE ORICAND
6. REDUCEREA LA RATA SAU CREDIT SE POATE OBTINE FARA SA MAI FIE NEVOIE DE INTERVENTIA JUDECATORULUI

Articol citit de 1491 ori

Sursa: Ziare.com

Cele mai citite articole

ARTICOLE RELEVANTE