Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunta ca luni dimineata a inceput sa inchida sensul de mers spre Constanta al Autostrazii Soarelui, pe o distanta de 6 kilometri, pentru reparatii.
„Astazi, 16.09.2019, reprezentantii DRDP Bucuresti au inceput montarea semnalizarii rutiere in vederea demararii lucrarilor de reparatii pe calea 1 a Autostrazii Soarelui (A2), Bucuresti-Constanta (km 21- km 27)”, se arata intr-un comunicat remis de CNAIR redactiei Ziare.com.
De ce este nevoie de aceste reparatii
Pe segmentul de autostrada dintre Bucuresti si Fundulea apar probleme de trafic in fiecare vara. Motivul: la caldura, placile din beton din care e facuta calea de rulare se dilata si sar din locurile lor, creand denivelari periculoase.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) si-a creat initial un asa-numit „SMURD al autostrazii”. Este vorba despre o echipa care sa intervina prompt si sa repare portiunile din A2 in care placile se inalta. Din pacate, oricat de repede ar interveni, muncitorii nu pot decat sa peticeasca soseaua, fara sa poata preveni repetarea incidentelor similare.
In consecinta, in noiembrie 2018, CNAIR a lansat o licitatie pentru a alege constructori care sa repare intregul segment de autostrada. In mai 2019, au fost selectate doua firme – Porr si Saga Business Construct SRL – care sa execute lucrarile.
In ce constau lucrarile si ce inseamna lucrarile pentru soferi
Potrivit CNAIR, acesti constructori urmeaza, printre altele, sa frezeze 8 centimetri din beton, sa decolmateze rosturile (spatiile dintre placile de beton – n.red.) si sa le umple cu un amestec siliconic rezistent.
Cele mai citite articole
Apoi, peste betonul frezat se vor asterne: un adeziv bituminos, un geogrid textil si iarasi un strat de adeziv bituminos. Ulterior, se va intinde un strat de rulare. In acest fel, placile vor fi izolate si nu vor mai sari din locurile lor.
Initial, lucrarile – programate sa dureze 2 ani – ar fi trebuit sa inceapa in cursul verii. La presiunea hotelierilor de pe litoralul romanesc, insa, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat ca lucrarile se amana pentru toamna.
Cum sezonul estival s-a incheiat, CNAIR a transmis inca de saptamana trecuta pentru Ziare.com ca de astazi, 16 septembrie, reparatia segmentului de autostrada va putea incepe, in sfarsit. Detalii a oferit pentru Ziare.com purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu.
„Nu se va lucra simultan pe toti cei 24 de kilometri care trebuie reparati, ci doar pe sectoare de cate 5-6 kilometri. Cu alte cuvinte, pe cate 5-6 kilometri se va inchide un sens de mers (adica cele doua benzi ale sensului de dus spre Constanta sau cele doua benzi ale sensului de intors – n.red.). Iar sensul alternativ al autostrazii va deveni – pe respectiva portiune de 5-6 kilometri – un fel de drum national. Adica se va circula pe o banda spre Constanta si pe cealalta banda in sens opus, spre Bucuresti.
E necesar ca aceste lucrari sa inceapa, de vreme ce calea de rulare s-a degradat destul de mult. Exista santuri si gropi. Dar asa se intampla cu autostrazile din beton: 15 ani n-ai nevoie sa te atingi de ele, pentru reparatii. Dar cand incep sa se degradeze, cedeaza galopant. In SUA – unde sunt autostrazi cu 4 benzi pe sens – parte din autostrada se poate sparge si turna din nou. La noi, care avem doar cate 2 benzi pe sens, asa ceva nu prea se poate face. Asa ca trebuie sa inchidem alternativ sensurile de mers, pentru reparatii”, a declarat Alin Serbanescu pentru Ziare.com.
In aceste conditii, CNAIR anunta ca in zona in care se va lucra – adica intre kilometri 21-27 ai Autostrazii Soarelui – se va limita viteza de circulatie la 60 km/h. Ramane de vazut daca soferii vor putea circula macar cu aceasta viteza sau daca nu cumva se vor crea blocaje in zona.
Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: Ziare.com