Munca de acasa este o optiune din ce in ce mai atractiva pentru romani, nu numai pentru liber profesionisti, ci si pentru cei care lucreaza pentru diverse companii.
Iar, in cazul celor care au copii, poate fi o buna alegere, pentru ca programul flexibil permite o gestionare mai eficienta a vietii profesionale si a celei de familie.
Potrivit unui studiu realizat anul trecut in SUA, persoanele care au muncit de acasa au raportat, in medie, cu 16,8 zile lucratoare mai multe decat angajatii care au mers la birou.
Printre beneficiile unui job de acasa se numara faptul ca nu mai exista atat de multe surse de distragere a atentiei care pot aparea intr-un birou, precum apeluri telefonice, sedinte si colegi care pot deranja.
In plus, mediul de lucru poate fi organizat astfel incat sa corespunda nevoilor personale, fapt care ajuta la imbunatatirea starii de spirit.
Nu in ultimul rand,ierarhizarea sarcinilor poate fi facuta diferit, fapt care contribuie la cresterea randamentului si a creativitatii. Iar nivelul de satisfactie generala este mai ridicat.
Totusi, persoanele care opteaza pentru joburi de acasa trebuie sa stie ca se pot confrunta
cu propriile surse de distragere a atentiei, mai ales daca nu locuiesc singure.
Unii oameni ar putea sa se lupte cu o lipsa de productivitate pentru insusi faptul ca nu sunt monitorizati de un superior.
Exista, de asemenea, riscul de a lucra ore suplimentare, dar si de a se confrunta cu sentimente de singuratate si de izolare mai accentuate.
Cum se poate mentine starea de concentrare?
Tehnicile de automotivare, precum amintirea succeselor din trecut, iti pot spori sentimentul de incredere de sine, te pot face sa gandesti pozitiv si sa iti stabilesti clar niste scopuri.
Sursele de distragere a atentiei – diversele sarcini gospodaresti, membrii familiei, prietenii -trebuie sa fie reduse la minimum. Este foarte important ca partenerul de viata si copiii sa respecte valoarea muncii pe care o depui.
Explica-le clar care sunt regulile si disponibilitatea privind timpul si in ce momente poti fi deranjat. Faptul ca lucrezi de acasa nu inseamna ca trebuie sa fii disponibil permanent.
Tehnica de recompensare poate fi utila daca este aplicata in mod regulat: de exemplu,
simpla preparare a unei cani cu cafeaua preferata dupa ce ai finalizat o anumita sarcina.
Este foarte importanta si limitarea timpului petrecut pe retelele de socializare online, lucru care te poate ajuta sa iti organizezi mai bine programul de lucru.
Spatiul de lucru este un alt element esential. Ai nevoie de un birou incapator, un scaun
confortabil, echipamente de birotica si orice consideri ca este necesar pentru a-ti desfasura eficient activitatea.
Spatiul de lucru trebuie sa fie curat, deci aloca-ti cateva minute la inceputul sau la finalul programului pentru a face ordine.
Pentru gestionarea eficienta a timpului de lucru pot fi folosite diverse programe sau aplicatii de tipul listelor de sarcini.
O idee la fel de utila este folosirea unei liste de sarcini minore,care pot fi rezolvate in mai putin de zece minute, pentru momentele in care apar pauze. Si,vorbind despre pauze, acestea trebuie sa fie luate cu regularitate.
Programul flexibil este un avantaj al muncii la domiciliu, dar se poate transforma la fel de repede intr-un inconvenient.
De aici vine si importanta stabilirii unui program de lucru similar celui intr-un birou clasic.
Este o modalitate de a evita sa intrerupi lucrul pentru a pune rufe la spalat, dar si de a-ti impune sa te ridici de la birou atunci cand este timpul sa te ocupi de viata personala.
Munca de acasa implica izolare si lipsa unei interactiuni sociale, iar unele persoane pot dezvolta din acest motiv stari de deprimare. De aceea, este foarte important sa ai si o viata sociala activa.
Nu limita interactiunile cu alte persoane la platformele de socializare online si la intalnirile profesionale. Fa pauze si organizeaza intalniri cu prietenii pentru a te destinde si a-ti reincarca bateriile.
Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: Ziare.com