Secvența de creare a site-ului web și un studiu clar al etapelor reprezintă cheia succesului întregului proiect. Unui utilizator ignorant i se poate părea că dezvoltarea site-ului web este o chestiune minunată și nu i se pare că este ceva dificil să vină cu un design inventat, să umple site-ul cu câteva texte și gata. De fapt, fiecare etapă de creare a site-ului web este o lucrare minuțioasă de care este responsabil fiecare dezvoltator din echipa agenției TACTICA WEB. Dezvoltarea site-ului web include nu numai dezvoltarea și programarea proiectării, așa cum ai putea crede, ci și o analiză detaliată a proiectului, cooperarea cu clientul și căutarea de soluții pentru atingerea obiectivelor proiectului.
Stabilirea obiectivelor și alegerea tipului de site
Nu fiecare client al agenției web vede diferențele între tipurile de site-uri web, și, de asemenea, nu este capabil să-și determine în mod independent obiectivele. De aceea, apelează la agenția de servicii profesionale TACTICA WEB pentru crearea site-ului sau platformei.
La rândul său, agenția web realizează o etapă pregătitoare, adică analizează nevoile clientului, ce sarcini ar trebui să rezolve site-ul, adică să îndeplinească funcția de reprezentare a companiei pe internet sau să vândă bunuri și servicii, are nevoie de publicitate de înaltă calitate sau să fie un start-up pentru o companie tânără. Toate acestea sunt negociate cu clientul. El însuși trebuie să înțeleagă de ce are nevoie de un site web, cum își va ajuta propria companie și cu ce nu va putea face față.
După stabilirea sarcinilor, se determină publicul țintă. Este important să înțelegi pentru cine este creată resursa, ce poate oferi clientul și cum va reacționa publicul la ofertă. Definiția publicului țintă dictează propriile reguli și pe baza datelor obținute, se formează structura site-ului, conținutul acestuia, design-ul, funcționalitatea etc.
În plus, se efectuează o analiză de marketing, care include o analiză a concurenților, sezonalitatea unui produs sau serviciu, activitate și nișă și competitivitatea propunerii. Sunt identificați indicii și trucurile care vor ajuta la atragerea atenției vizitatorilor. La finalizare, este dezvoltat prototipul site-ului și apoi arătat clientului.
Formarea specificațiilor tehnice
Termenii de referință reprezintă un document care este întocmit împreună cu clientul. Acesta include caracteristici detaliate ale resursei: sugestii de proiectare (design și culoare, aplicarea identității corporative sau dezvoltarea acesteia, raportul dintre elementele grafice și text), nucleul semantic, structura site-ului, numărul de pagini, categorii, blocuri, funcționalitatea site-ului (numai standard sau dezvoltarea de module suplimentare, descrierea detaliată și obiectivele acestora), tehnologii aplicate, cerințe tehnice pentru resursă.
Termenii de referință sunt fundamentul pe care se bazează fiecare dezvoltator implicat în dezvoltare. Prin urmare, este necesară participarea clientului la pregătirea specificațiilor tehnice. Acesta este negociat și editat până când clientul este de acord și semnează documentul. Abia după aceasta, proiectul trece la stadiul de creație.